1. 2022
  2. Corpus Linguistic Technology as a Tool to Improve Creative Thinking in the Interpretation of English Language Idioms

    Osipova, E. & Bagrova, E., 2022, Technology, Innovation and Creativity in Digital Society : XXI Professional Culture of the Specialist of the Future. Bylieva, D. & Nordmann, A. (eds.). Springer Nature, p. 948-962 (Lecture Notes in Networks and Systems; vol. 345 LNNS).

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingConference contributionResearchpeer-review

  3. 2021
  4. Linguodidactic potential of Microsoft Teams applications for teaching English vocabulary

    Osipova, E. S. & Bagrova, E. Y., 1 Jan 2021, In: SHS Web of Conferences. 127, p. 01017

    Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

  5. ОБУЧЕНИЕ ДИСКУРСИВНЫМ ПРАКТИКАМ БУДУЩИХ IT СПЕЦИАЛИСТОВ

    Осипова, Е. С., 2021, In: ЗАМЕТКИ УЧЕНОГО. 4, 2, p. 52-57 6 p.

    Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

  6. 2020
  7. Corpus linguistic technology as a digital tool in teaching idioms' interpretation to EFL students

    Osipova, E., 7 Oct 2020, In: IOP Conference Series: Materials Science and Engineering. 940, 1, 012135.

    Research output: Contribution to journalConference articlepeer-review

  8. Content and Language Integrated Learning in Teaching Translators for Professional Communication

    Tarnaeva, L. & Osipova, E., 1 Jan 2020, Integrating Engineering Education and Humanities for Global Intercultural Perspectives.. Springer Nature, p. 331-340 10 p. (Lecture Notes in Networks and Systems; vol. 131).

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterResearchpeer-review

  9. BLOG TECHNOLOGY AS A TOOL FOR TEACHING WRITTEN TRANSLATION TO INTERPRETERS IN THE SPHERE OF PROFESSIONAL COMMUNICATION

    Osipova, E. S., 2020, Переводческий дискурс: междисциплинарный подход: материалы IV международной научно-практической конференции. Симферополь: ИТ "АРИАЛ", p. 272-277

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingConference contributionResearchpeer-review

  10. CORPUS LINGUISTIC TECHNOLOGY IN TEACHING ENGLISH GRAMMAR TO FOREIGN STUDENTS

    Осипова, Е. С., 2020, РОССИЯ В МИРЕ: ПРОБЛЕМЫ И ПЕРСПЕКТИВЫ РАЗВИТИЯ МЕЖДУНАРОДНОГО СОТРУДНИЧЕСТВА В ГУМАНИТАРНОЙ И СОЦИАЛЬНОЙ СФЕРЕ. Пензенский государственный университет, p. 45-53 7 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingConference contributionResearchpeer-review

  11. 2019
  12. TO THE QUESTION OF LINGUISTIC MATERIAL SELECTION FOR ACQUIRING IDIOMATIC COMPETENCE BY THE FUTURE TRANSLATORS IN THE SPHERE OF PROFESSIONAL COMMUNICATION

    Осипова, Е. С., 2019, КОММУНИКАТИВНЫЕ СТРАТЕГИИ ИНФОРМАЦИОННОГО ОБЩЕСТВА. Санкт-Петербург: Издательство Санкт-Петербургского Государственного Политехнического Университета, p. 455-458 4 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingConference contributionResearchpeer-review

  13. К ВОПРОСУ ОБ ОБУЧЕНИИ ПЕРЕВОДЧИКОВ В СФЕРЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ КОММУНИКАЦИИ ПЕРЕВОДУ ФРАЗЕОЛОГИЗМОВ С ИСПОЛЬЗОВАНИЕМ ЛИНГВИСТИЧЕСКИХ КОРПУСОВ

    Осипова, Е. С., 2019, ПЕРЕВОДЧЕСКИЙ ДИСКУРС: МЕЖДИСЦИПЛИНАРНЫЙ ПОДХОД. Симферополь: ИТ "АРИАЛ", p. 287-292 5 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingConference contributionResearchpeer-review

  14. ПЕСЕННЫЙ МАТЕРИАЛ КАК СРЕДСТВО ОБУЧЕНИЯ АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ В ШКОЛЕ

    Осипова, Е. С., 2019, ШАТИЛОВСКИЕ ЧТЕНИЯ. КОНЦЕПТУАЛЬНАЯ ОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ ПАРАДИГМА В КОНТЕКСТЕ ГЛОБАЛИЗАЦИИ: ИННОВАТИКА В ИНОЯЗЫЧНОМ ОБРАЗОВАНИИ. Издательство Санкт-Петербургского Государственного Политехнического Университета, p. 101-105 5 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingConference contributionResearchpeer-review

Previous 1 2 3 Next

ID: 8031444