Документы

  • 06

    Конечная издательская версия, 161 KB, Документ PDF

DOI

The context of the network society, glokalization and the rapid development of digital technologies contribute to the emergence of mega-cities brands acting on the basis on the new digital communications reality. Digital city branding is realized by an interplay of the multitude of actors both institutional and non-institutional. As a result, territorial brands are created with the participation of digital stakeholders. Prominent scholars: F. Kotler, M. Kavaratzis, K. Deanie, A. Middleton and others note the urgent need to rethink the communicative strategies of the megalopolises and the role of digital stakeholders of territorial entities in the network society. Stakeholders should be seen as an active group of communicative actors who can motivate and involve in the process of building a city brand. The article analyzes the features, technologies and methods of interaction with stakeholders in the process of building a territorial brand in conditions of the digital society.

Переведенное названиеКоммуникативные стратегии мегаполисов в новой цифровой реальности
Язык оригиналаанглийский
Название основной публикацииProceedings of the 2018 IEEE Communication Strategies in Digital Society Workshop, ComSDS 2018
РедакторыS. Shaposhnikov, L. Sharakhina
Место публикацииSt. Petersburg
ИздательInstitute of Electrical and Electronics Engineers Inc.
Страницы19-21
Число страниц3
ISBN (электронное издание)978-1-5386-5532-0
DOI
СостояниеОпубликовано - 4 мая 2018
Событие 2018 IEEE Communication Strategies in Digital Society Workshop (2018 ComSDS) - Saint Petersburg Electrotechnical University “LETI”, St. Petersburg, Российская Федерация
Продолжительность: 11 апр 201811 апр 2018

Серия публикаций

НазваниеProceedings of the 2018 IEEE Communication Strategies in Digital Society Workshop, ComSDS 2018
Том2018-January

конференция

конференция 2018 IEEE Communication Strategies in Digital Society Workshop (2018 ComSDS)
Сокращенное название(ComSDS)
Страна/TерриторияРоссийская Федерация
ГородSt. Petersburg
Период11/04/1811/04/18

    Предметные области Scopus

  • Гуманитарные науки и искусство (все)
  • Информационные системы и управление
  • Образование
  • Связь
  • Социопсихология
  • Маркетинг
  • Компьютерные сети и коммуникации
  • Социология и политические науки
  • Стратегия и управление

    Области исследований

  • communicative strategies; digital stakeholders; city branding; megacities; digital city marketing I

ID: 18526052