Industrial design education must adapt to complex challenges and AI's dual catalyst/disruptor role. Research proposes the AI-Enhanced Design Thinking Cycle (AIDT-Cycle), integrating AI as a "reflective co-creator" across all design phases. This model aligns pedagogy with industry needs and technological opportunities. Future validation of scalability is essential.
Translated title of the contributionПРОЦЕСС ПРОЕКТИРОВАНИЯ В ПРОМЫШЛЕННОМ ДИЗАЙНЕ В ОБРАЗОВАТЕЛЬНОЙ ПРАКТИКЕ, РАСШИРЕННЫЙ С ПОМОЩЬЮ ИСКУССТВЕННОГО ИНТЕЛЛЕКТА
Original languageEnglish
Title of host publicationИНФОРМАТИЗАЦИЯ ОБРАЗОВАНИЯ И МЕТОДИКА ЭЛЕКТРОННОГО ОБУЧЕНИЯ: ЦИФРОВЫЕ ТЕХНОЛОГИИ В ОБРАЗОВАНИИ
PublisherКрасноярский государственный педагогический университет им. В.П. Астафьева
Pages570-574
ISBN (Electronic)978-5-00102-760-7
StatePublished - 2025
EventIX Международная научная конференция «Информатизация образования и методика электронного обучения: цифровые технологии в образовании» - Сибирский Федеральный университет, Красноярск, Russian Federation
Duration: 23 Sep 202526 Sep 2025
https://conf.sfu-kras.ru/DTE-2025
https://conf.sfu-kras.ru/DTE-2025/info

Conference

ConferenceIX Международная научная конференция «Информатизация образования и методика электронного обучения: цифровые технологии в образовании»
Country/TerritoryRussian Federation
CityКрасноярск
Period23/09/2526/09/25
Internet address

ID: 140082869