Standard

INDUSTRIAL DESIGN WORKFLOW IN EDUCATIONAL PRACTICE ENHANCED WITH AI. / Золотова, Мария Леонидовна.

ИНФОРМАТИЗАЦИЯ ОБРАЗОВАНИЯ И МЕТОДИКА ЭЛЕКТРОННОГО ОБУЧЕНИЯ: ЦИФРОВЫЕ ТЕХНОЛОГИИ В ОБРАЗОВАНИИ. Красноярский государственный педагогический университет им. В.П. Астафьева, 2025. p. 570-574.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingConference contributionpeer-review

Harvard

Золотова, МЛ 2025, INDUSTRIAL DESIGN WORKFLOW IN EDUCATIONAL PRACTICE ENHANCED WITH AI. in ИНФОРМАТИЗАЦИЯ ОБРАЗОВАНИЯ И МЕТОДИКА ЭЛЕКТРОННОГО ОБУЧЕНИЯ: ЦИФРОВЫЕ ТЕХНОЛОГИИ В ОБРАЗОВАНИИ. Красноярский государственный педагогический университет им. В.П. Астафьева, pp. 570-574, IX Международная научная конференция «Информатизация образования и методика электронного обучения: цифровые технологии в образовании», Красноярск, Russian Federation, 23/09/25. <https://www.elibrary.ru/item.asp?id=83145399&pff=1>

APA

Золотова, М. Л. (2025). INDUSTRIAL DESIGN WORKFLOW IN EDUCATIONAL PRACTICE ENHANCED WITH AI. In ИНФОРМАТИЗАЦИЯ ОБРАЗОВАНИЯ И МЕТОДИКА ЭЛЕКТРОННОГО ОБУЧЕНИЯ: ЦИФРОВЫЕ ТЕХНОЛОГИИ В ОБРАЗОВАНИИ (pp. 570-574). Красноярский государственный педагогический университет им. В.П. Астафьева. https://www.elibrary.ru/item.asp?id=83145399&pff=1

Vancouver

Золотова МЛ. INDUSTRIAL DESIGN WORKFLOW IN EDUCATIONAL PRACTICE ENHANCED WITH AI. In ИНФОРМАТИЗАЦИЯ ОБРАЗОВАНИЯ И МЕТОДИКА ЭЛЕКТРОННОГО ОБУЧЕНИЯ: ЦИФРОВЫЕ ТЕХНОЛОГИИ В ОБРАЗОВАНИИ. Красноярский государственный педагогический университет им. В.П. Астафьева. 2025. p. 570-574

Author

Золотова, Мария Леонидовна. / INDUSTRIAL DESIGN WORKFLOW IN EDUCATIONAL PRACTICE ENHANCED WITH AI. ИНФОРМАТИЗАЦИЯ ОБРАЗОВАНИЯ И МЕТОДИКА ЭЛЕКТРОННОГО ОБУЧЕНИЯ: ЦИФРОВЫЕ ТЕХНОЛОГИИ В ОБРАЗОВАНИИ. Красноярский государственный педагогический университет им. В.П. Астафьева, 2025. pp. 570-574

BibTeX

@inproceedings{d7745978c59249248015d051e8059480,
title = "INDUSTRIAL DESIGN WORKFLOW IN EDUCATIONAL PRACTICE ENHANCED WITH AI",
abstract = "Industrial design education must adapt to complex challenges and AI's dual catalyst/disruptor role. Research proposes the AI-Enhanced Design Thinking Cycle (AIDT-Cycle), integrating AI as a {"}reflective co-creator{"} across all design phases. This model aligns pedagogy with industry needs and technological opportunities. Future validation of scalability is essential.",
author = "Золотова, {Мария Леонидовна}",
year = "2025",
language = "English",
pages = "570--574",
booktitle = "ИНФОРМАТИЗАЦИЯ ОБРАЗОВАНИЯ И МЕТОДИКА ЭЛЕКТРОННОГО ОБУЧЕНИЯ: ЦИФРОВЫЕ ТЕХНОЛОГИИ В ОБРАЗОВАНИИ",
publisher = "Красноярский государственный педагогический университет им. В.П. Астафьева",
address = "Russian Federation",
note = "null ; Conference date: 23-09-2025 Through 26-09-2025",
url = "https://conf.sfu-kras.ru/DTE-2025, https://conf.sfu-kras.ru/DTE-2025/info",

}

RIS

TY - GEN

T1 - INDUSTRIAL DESIGN WORKFLOW IN EDUCATIONAL PRACTICE ENHANCED WITH AI

AU - Золотова, Мария Леонидовна

PY - 2025

Y1 - 2025

N2 - Industrial design education must adapt to complex challenges and AI's dual catalyst/disruptor role. Research proposes the AI-Enhanced Design Thinking Cycle (AIDT-Cycle), integrating AI as a "reflective co-creator" across all design phases. This model aligns pedagogy with industry needs and technological opportunities. Future validation of scalability is essential.

AB - Industrial design education must adapt to complex challenges and AI's dual catalyst/disruptor role. Research proposes the AI-Enhanced Design Thinking Cycle (AIDT-Cycle), integrating AI as a "reflective co-creator" across all design phases. This model aligns pedagogy with industry needs and technological opportunities. Future validation of scalability is essential.

M3 - Conference contribution

SP - 570

EP - 574

BT - ИНФОРМАТИЗАЦИЯ ОБРАЗОВАНИЯ И МЕТОДИКА ЭЛЕКТРОННОГО ОБУЧЕНИЯ: ЦИФРОВЫЕ ТЕХНОЛОГИИ В ОБРАЗОВАНИИ

PB - Красноярский государственный педагогический университет им. В.П. Астафьева

Y2 - 23 September 2025 through 26 September 2025

ER -

ID: 140082869