DOI

Psychological stress accompanies many typical activities of the students including examination, assignments and projects deadlines, prospective job’s practice applications etc. Individual stress coping strategies depend on personality traits, personal maturity and stress management experience. Among personal traits significant influence on stress coping strategies have Early Maladaptive Schemas (EMS) which develop in early childhood under the influence of the family relations and temperamental features. For effective academic counseling and tutoring it is necessary to take into account these factors.

Переведенное названиеСтратегии совладания со стрессом у студентов : Достижения в области интеллектуальных систем и вычислительной техники
Язык оригиналаанглийский
Название основной публикацииTeaching and Learning in a Digital World - Proceedings of the 20th International Conference on Interactive Collaborative Learning
РедакторыMichael E. Auer, Istvan Simonics, David Guralnick
ИздательSpringer Nature
Страницы366-368
Число страниц3
ISBN (печатное издание)9783319732039
DOI
СостояниеОпубликовано - 2018
Событие20th International Conference on Interactive Collaborative Learning, ICL 2017 - Budapest, Венгрия
Продолжительность: 27 сен 201729 сен 2017

Серия публикаций

НазваниеAdvances in Intelligent Systems and Computing
Том716
ISSN (печатное издание)2194-5357

конференция

конференция20th International Conference on Interactive Collaborative Learning, ICL 2017
Страна/TерриторияВенгрия
ГородBudapest
Период27/09/1729/09/17

    Области исследований

  • coping, early maladaptive schemas

    Предметные области Scopus

  • Системотехника
  • Компьютерные науки (все)

ID: 74729447