The article reveals the key advantages of CLIL methodology in enhancing intercultural awareness of Italian language students. The purpose of the article is to substantiate the role of history in fostering learners' intercultural awareness in the framework of SOFT CLIL methodology. The authors advocate that Italian language teaching should involve exposing language learners to the materials reflecting the connection between historical events and cultural peculiarities. The authors focus on how Italian history can be integrated into the Italian language curriculum.
Переведенное названиеТЕОРИЯ И ПРАКТИКА СОВРЕМЕННОЙ НАУКИ: ВЗГЛЯД МОЛОДЕЖИ: СОИЗУЧЕНИЕ ИСТОРИИ И ИТАЛЬЯНСКОГО ЯЗЫКА С ЦЕЛЬЮ РАЗВИТИЯ МЕЖКУЛЬТУРНОЙ ОСВЕДОМЛЕННОСТИ СТУДЕНТОВ В УСЛОВИЯХ ПРЕДМЕТНО-ЯЗЫКОВОГО ИНТЕГРИРОВАННОГО ОБУЧЕНИЯ
Язык оригиналаанглийский
Название основной публикации THEORY AND PRACTICE OF MODERN SCIENCE: THE VIEW OF YOUTH
Место публикацииСанкт-Петербург
ИздательИздательство Санкт-Петербургского государственного университета технологии и дизайна
Глава2
Страницы 104-113
Том2
ISBN (электронное издание) 978-5-91646-354-5
СостояниеОпубликовано - 2024
Событие
THEORY AND PRACTICE OF MODERN SCIENCE: THE VIEW OF YOUTH
Saint-Petersburg, 30 ноября 2023 года
- Санкт-Петербург, Санкт-Петербург, Российская Федерация
Продолжительность: 30 ноя 202330 ноя 2023

конференция

конференция
THEORY AND PRACTICE OF MODERN SCIENCE: THE VIEW OF YOUTH
Saint-Petersburg, 30 ноября 2023 года
Страна/TерриторияРоссийская Федерация
ГородСанкт-Петербург
Период30/11/2330/11/23

ID: 127591269