Результаты исследований: Публикации в книгах, отчётах, сборниках, трудах конференций › статья в сборнике материалов конференции › научная › Рецензирование
ENHANCING ITALIAN LANGUAGE LEARNERS' INTERCULTURAL AWARENESS THROUGH HISTORY IN CLIL CONTEXTS. / Емельянова , Елизавета Дмитриевна; Горбанева, Виктория Вадимовна.
THEORY AND PRACTICE OF MODERN SCIENCE: THE VIEW OF YOUTH: СОИЗУЧЕНИЕ ИСТОРИИ И ИТАЛЬЯНСКОГО ЯЗЫКА С ЦЕЛЬЮ РАЗВИТИЯ МЕЖКУЛЬТУРНОЙ ОСВЕДОМЛЕННОСТИ СТУДЕНТОВ В УСЛОВИЯХ ПРЕДМЕТНО-ЯЗЫКОВОГО ИНТЕГРИРОВАННОГО ОБУЧЕНИЯ. Том 2 Санкт-Петербург : Издательство Санкт-Петербургского государственного университета технологии и дизайна, 2024. стр. 104-113.Результаты исследований: Публикации в книгах, отчётах, сборниках, трудах конференций › статья в сборнике материалов конференции › научная › Рецензирование
}
TY - GEN
T1 - ENHANCING ITALIAN LANGUAGE LEARNERS' INTERCULTURAL AWARENESS THROUGH HISTORY IN CLIL CONTEXTS
AU - Емельянова , Елизавета Дмитриевна
AU - Горбанева, Виктория Вадимовна
PY - 2024
Y1 - 2024
N2 - The article reveals the key advantages of CLIL methodology in enhancing intercultural awareness of Italian language students. The purpose of the article is to substantiate the role of history in fostering learners' intercultural awareness in the framework of SOFT CLIL methodology. The authors advocate that Italian language teaching should involve exposing language learners to the materials reflecting the connection between historical events and cultural peculiarities. The authors focus on how Italian history can be integrated into the Italian language curriculum.
AB - The article reveals the key advantages of CLIL methodology in enhancing intercultural awareness of Italian language students. The purpose of the article is to substantiate the role of history in fostering learners' intercultural awareness in the framework of SOFT CLIL methodology. The authors advocate that Italian language teaching should involve exposing language learners to the materials reflecting the connection between historical events and cultural peculiarities. The authors focus on how Italian history can be integrated into the Italian language curriculum.
M3 - Conference contribution
VL - 2
SP - 104
EP - 113
BT - THEORY AND PRACTICE OF MODERN SCIENCE: THE VIEW OF YOUTH
PB - Издательство Санкт-Петербургского государственного университета технологии и дизайна
CY - Санкт-Петербург
T2 - <br/>THEORY AND PRACTICE OF MODERN SCIENCE: THE VIEW OF YOUTH<br/>Saint-Petersburg, 30 ноября 2023 года
Y2 - 30 November 2023 through 30 November 2023
ER -
ID: 127591269