Standard

ENHANCING ITALIAN LANGUAGE LEARNERS' INTERCULTURAL AWARENESS THROUGH HISTORY IN CLIL CONTEXTS. / Емельянова , Елизавета Дмитриевна; Горбанева, Виктория Вадимовна.

THEORY AND PRACTICE OF MODERN SCIENCE: THE VIEW OF YOUTH: СОИЗУЧЕНИЕ ИСТОРИИ И ИТАЛЬЯНСКОГО ЯЗЫКА С ЦЕЛЬЮ РАЗВИТИЯ МЕЖКУЛЬТУРНОЙ ОСВЕДОМЛЕННОСТИ СТУДЕНТОВ В УСЛОВИЯХ ПРЕДМЕТНО-ЯЗЫКОВОГО ИНТЕГРИРОВАННОГО ОБУЧЕНИЯ. Том 2 Санкт-Петербург : Издательство Санкт-Петербургского государственного университета технологии и дизайна, 2024. стр. 104-113.

Результаты исследований: Публикации в книгах, отчётах, сборниках, трудах конференцийстатья в сборнике материалов конференциинаучнаяРецензирование

Harvard

Емельянова , ЕД & Горбанева, ВВ 2024, ENHANCING ITALIAN LANGUAGE LEARNERS' INTERCULTURAL AWARENESS THROUGH HISTORY IN CLIL CONTEXTS. в THEORY AND PRACTICE OF MODERN SCIENCE: THE VIEW OF YOUTH: СОИЗУЧЕНИЕ ИСТОРИИ И ИТАЛЬЯНСКОГО ЯЗЫКА С ЦЕЛЬЮ РАЗВИТИЯ МЕЖКУЛЬТУРНОЙ ОСВЕДОМЛЕННОСТИ СТУДЕНТОВ В УСЛОВИЯХ ПРЕДМЕТНО-ЯЗЫКОВОГО ИНТЕГРИРОВАННОГО ОБУЧЕНИЯ. Том. 2, Издательство Санкт-Петербургского государственного университета технологии и дизайна, Санкт-Петербург, стр. 104-113,
THEORY AND PRACTICE OF MODERN SCIENCE: THE VIEW OF YOUTH
Saint-Petersburg, 30 ноября 2023 года, Санкт-Петербург, Российская Федерация, 30/11/23.

APA

Емельянова , Е. Д., & Горбанева, В. В. (2024). ENHANCING ITALIAN LANGUAGE LEARNERS' INTERCULTURAL AWARENESS THROUGH HISTORY IN CLIL CONTEXTS. в THEORY AND PRACTICE OF MODERN SCIENCE: THE VIEW OF YOUTH: СОИЗУЧЕНИЕ ИСТОРИИ И ИТАЛЬЯНСКОГО ЯЗЫКА С ЦЕЛЬЮ РАЗВИТИЯ МЕЖКУЛЬТУРНОЙ ОСВЕДОМЛЕННОСТИ СТУДЕНТОВ В УСЛОВИЯХ ПРЕДМЕТНО-ЯЗЫКОВОГО ИНТЕГРИРОВАННОГО ОБУЧЕНИЯ (Том 2, стр. 104-113). Издательство Санкт-Петербургского государственного университета технологии и дизайна.

Vancouver

Емельянова ЕД, Горбанева ВВ. ENHANCING ITALIAN LANGUAGE LEARNERS' INTERCULTURAL AWARENESS THROUGH HISTORY IN CLIL CONTEXTS. в THEORY AND PRACTICE OF MODERN SCIENCE: THE VIEW OF YOUTH: СОИЗУЧЕНИЕ ИСТОРИИ И ИТАЛЬЯНСКОГО ЯЗЫКА С ЦЕЛЬЮ РАЗВИТИЯ МЕЖКУЛЬТУРНОЙ ОСВЕДОМЛЕННОСТИ СТУДЕНТОВ В УСЛОВИЯХ ПРЕДМЕТНО-ЯЗЫКОВОГО ИНТЕГРИРОВАННОГО ОБУЧЕНИЯ. Том 2. Санкт-Петербург: Издательство Санкт-Петербургского государственного университета технологии и дизайна. 2024. стр. 104-113

Author

Емельянова , Елизавета Дмитриевна ; Горбанева, Виктория Вадимовна. / ENHANCING ITALIAN LANGUAGE LEARNERS' INTERCULTURAL AWARENESS THROUGH HISTORY IN CLIL CONTEXTS. THEORY AND PRACTICE OF MODERN SCIENCE: THE VIEW OF YOUTH: СОИЗУЧЕНИЕ ИСТОРИИ И ИТАЛЬЯНСКОГО ЯЗЫКА С ЦЕЛЬЮ РАЗВИТИЯ МЕЖКУЛЬТУРНОЙ ОСВЕДОМЛЕННОСТИ СТУДЕНТОВ В УСЛОВИЯХ ПРЕДМЕТНО-ЯЗЫКОВОГО ИНТЕГРИРОВАННОГО ОБУЧЕНИЯ. Том 2 Санкт-Петербург : Издательство Санкт-Петербургского государственного университета технологии и дизайна, 2024. стр. 104-113

BibTeX

@inproceedings{3a1e91846c71478e94837d491a099d91,
title = "ENHANCING ITALIAN LANGUAGE LEARNERS' INTERCULTURAL AWARENESS THROUGH HISTORY IN CLIL CONTEXTS",
abstract = "The article reveals the key advantages of CLIL methodology in enhancing intercultural awareness of Italian language students. The purpose of the article is to substantiate the role of history in fostering learners' intercultural awareness in the framework of SOFT CLIL methodology. The authors advocate that Italian language teaching should involve exposing language learners to the materials reflecting the connection between historical events and cultural peculiarities. The authors focus on how Italian history can be integrated into the Italian language curriculum.",
author = "Емельянова, {Елизавета Дмитриевна} and Горбанева, {Виктория Вадимовна}",
year = "2024",
language = "English",
volume = "2",
pages = " 104--113",
booktitle = "THEORY AND PRACTICE OF MODERN SCIENCE: THE VIEW OF YOUTH",
publisher = "Издательство Санкт-Петербургского государственного университета технологии и дизайна",
address = "Russian Federation",
note = "<br/>THEORY AND PRACTICE OF MODERN SCIENCE: THE VIEW OF YOUTH<br/>Saint-Petersburg, 30 ноября 2023 года ; Conference date: 30-11-2023 Through 30-11-2023",

}

RIS

TY - GEN

T1 - ENHANCING ITALIAN LANGUAGE LEARNERS' INTERCULTURAL AWARENESS THROUGH HISTORY IN CLIL CONTEXTS

AU - Емельянова , Елизавета Дмитриевна

AU - Горбанева, Виктория Вадимовна

PY - 2024

Y1 - 2024

N2 - The article reveals the key advantages of CLIL methodology in enhancing intercultural awareness of Italian language students. The purpose of the article is to substantiate the role of history in fostering learners' intercultural awareness in the framework of SOFT CLIL methodology. The authors advocate that Italian language teaching should involve exposing language learners to the materials reflecting the connection between historical events and cultural peculiarities. The authors focus on how Italian history can be integrated into the Italian language curriculum.

AB - The article reveals the key advantages of CLIL methodology in enhancing intercultural awareness of Italian language students. The purpose of the article is to substantiate the role of history in fostering learners' intercultural awareness in the framework of SOFT CLIL methodology. The authors advocate that Italian language teaching should involve exposing language learners to the materials reflecting the connection between historical events and cultural peculiarities. The authors focus on how Italian history can be integrated into the Italian language curriculum.

M3 - Conference contribution

VL - 2

SP - 104

EP - 113

BT - THEORY AND PRACTICE OF MODERN SCIENCE: THE VIEW OF YOUTH

PB - Издательство Санкт-Петербургского государственного университета технологии и дизайна

CY - Санкт-Петербург

T2 - <br/>THEORY AND PRACTICE OF MODERN SCIENCE: THE VIEW OF YOUTH<br/>Saint-Petersburg, 30 ноября 2023 года

Y2 - 30 November 2023 through 30 November 2023

ER -

ID: 127591269