The article deals with the problem of transversal competences or soft skills in teaching English, specifically to the analysis of linguistic and cognitive competence which were noted in educational foresights as important tranversal competences for 21st century learners. The analysis of “Companion Volume with New Descriptors” (2018), the supplementary document to Common European Famework of Reference (СEFR), resulted in specifying and extending the concept of transversal competences.
Translated title of the contributionENGLISH LANGUAGE TEACHING GROUNDS OF FOSTERING UNIVERSAL COMPETENCES AS A GUARANTEE OF PROFESSIONAL EFFICIENCY IN THE 21th CENTURY
Original languageRussian
Title of host publicationТрадиционное и новое в лингвистике и лингводидактике: межкультурная коммуникация и цифровая культура
Subtitle of host publicationСборник трудов конференции
EditorsГалина Андреевна Баева, Мария Юрьевна Копыловская, Татьяна Николаевна Иванова, Марина Самуиловна Коган
Place of PublicationСПб.
PublisherИздательство Санкт-Петербургского университета
Pages156-160
ISBN (Print)9785288059957
StatePublished - 2019
EventТрадиционное и новое в лингвистике и лингводидактике:межкультурная коммуникация и цифровая культура: II Конференция молодых исследователей в области лингвистики, и лингводидактики - Санкт-Петербургский государственный университет, филологический факультет, г. Санкт-Петербург, Russian Federation
Duration: 14 Feb 201915 Feb 2019
Conference number: 2
https://events.spbu.ru/events/intercultural-communication

Conference

ConferenceТрадиционное и новое в лингвистике и лингводидактике:межкультурная коммуникация и цифровая культура
Abbreviated titleТрадиционное и новое в лингвистике
Country/TerritoryRussian Federation
Cityг. Санкт-Петербург
Period14/02/1915/02/19
Internet address

    Scopus subject areas

  • Social Sciences(all)
  • Arts and Humanities(all)

    Research areas

  • ELT, TRANSVERSAL COMPETENCES, LINGUISTIC COMPETENCE, COGNITIVE COMPETENCE, EDUCATIONAL FORESIGHT, language education, WORKING CONDITIONS OF HIGH UNCERTAINTY

ID: 50701238