The article is devoted to the assessment of various types of students' assignments of oral and written speech in English. The authors consider the ways of reaching objectivity when assessing students' academic work: common assessment approach,assessment criteria and descriptors, point rating system and European credit transferand accumulation system (ECTS).
Translated title of the contributionON OBJECTIVITY OF STUDENTS' ACADEMIC WORKASSESSMENT IN HIGHER EDUCATIONAL ESTABLISHMENTS
Original languageRussian
Title of host publicationПрофессионально-ориентированное обучение языкам: реальность и перспективы
Subtitle of host publicationМатериалы Ежегодной всероссийской научно-практической конференции с международным участием (Санкт-Петербург, 18 – 19 февраля 2020г.)
Place of PublicationСПб.
PublisherИздательство Санкт-Петебургского государственного экономического университета
Pages155-156
ISBN (Print)978-5-7310-4955-9
StatePublished - 2020
EventЕжегодная Всероссийская научно-практическая конференции с международным участием
ПРОФЕССИОНАЛЬНО-ОРИЕНТИРОВАННОЕ ОБУЧЕНИЕ ЯЗЫКАМ: РЕАЛЬНОСТЬ И ПЕРСПЕКТИВЫ
- Санкт-Петербургский государственный экономический университет, Санкт-Петербург, Russian Federation
Duration: 19 Feb 201920 Feb 2019

Conference

ConferenceЕжегодная Всероссийская научно-практическая конференции с международным участием
ПРОФЕССИОНАЛЬНО-ОРИЕНТИРОВАННОЕ ОБУЧЕНИЕ ЯЗЫКАМ: РЕАЛЬНОСТЬ И ПЕРСПЕКТИВЫ
Country/TerritoryRussian Federation
CityСанкт-Петербург
Period19/02/1920/02/19

    Research areas

  • assessment, marks/grades, assessment objectivity, European Credit Transferand Accumulation System (ECTS)

ID: 84498980