The present article investigates the acquisition of English word-initial consonant clusters by Chinese students. It presents the most problematic sequences and suggests teaching methods to improve students' articulation. The results of the experimental study sre analyzed within the framework of the contrastive analysis hypothesis, minimal sonority distance theory and markedness differential hypothesis. Such an analysis leads to understand not only the types of the most common pronunciation errors, but also their origin.
Translated title of the contributionProduction of English word-initial consonant clusters by L2 Chinese learners
Original languageRussian
Title of host publicationТрадиционное и новое в лингвистике и лингводидактике: межкультурная коммуникация и цифровая культура
Subtitle of host publicationСборник трудов конференции
EditorsГ.А. Баева, Т.Н. Иванова, М.С. Коган, М.Ю. Копыловская
Place of PublicationСПб.
PublisherИздательство Санкт-Петербургского университета
Pages124-128
ISBN (Print)9785288059957
StatePublished - 2019
EventТрадиционное и новое в лингвистике и лингводидактике:межкультурная коммуникация и цифровая культура: II Конференция молодых исследователей в области лингвистики, и лингводидактики - Санкт-Петербургский государственный университет, филологический факультет, г. Санкт-Петербург, Russian Federation
Duration: 14 Feb 201915 Feb 2019
Conference number: 2
https://events.spbu.ru/events/intercultural-communication

Conference

ConferenceТрадиционное и новое в лингвистике и лингводидактике:межкультурная коммуникация и цифровая культура
Abbreviated titleТрадиционное и новое в лингвистике
Country/TerritoryRussian Federation
Cityг. Санкт-Петербург
Period14/02/1915/02/19
Internet address

    Research areas

  • consonant clusters, foreign students, PHONOLOGICAL EXPERIMENT, contrastive analysis, PHONETIC INTERFERENCE

ID: 49878977