The article is devoted to the formation of phonetic skills in the Russian language among Chinese students. The authors have developed an introductory-phonetic course using phonetic games. For Chinese students games are an effective way of learning Russian pronunciation because the competition principle of the game is clear and understandable to them. It is possible in the game, drawing on the strengths of the collectivist beginning, inherent in the native Chinese speakers, habit and the need to work in a group.
Translated title of the contributionSYSTEM OF THE PHONETIC GAMES FOR TEACHING CHINESE STUDENTS RUSSIAN PRONUNCIATION (LEVEL A1)
Original languageRussian
Title of host publicationДовузовский этап обучения в России и мире: язык, адаптация, социум, специальность
Subtitle of host publicationсборник статей I Международного конгресса преподавателей и руководителей подготовительных факультетов: в 2 частях. Ч. 2
EditorsС. В. Каратаева, О. А. Бондарева, Е. Н. Хворикова, И. Н. Пахомова, С. С. Аду
Place of PublicationМ
PublisherРоссийский университет дружбы народов
Pages324–328
ISBN (Print)9785209084235
StatePublished - 2017
EventДовузовский этап обучения в России и мире: язык, адаптация, социум, специальность : I Международный конгресс преподавателей и руководителей подготовительных факультетов - Москва, Russian Federation
Duration: 19 Oct 201721 Oct 2017

Conference

ConferenceДовузовский этап обучения в России и мире: язык, адаптация, социум, специальность
Country/TerritoryRussian Federation
CityМосква
Period19/10/1721/10/17

    Scopus subject areas

  • Arts and Humanities(all)

ID: 13748033