The paper describes some specific features of developing listening comprehension and speaking skills with students of technical university using original documentary films. Three basic stages of using video to teach English and their objectives are defined alongside with the features of each stage depending on the level of students' English language proficiency. The most effective approaches of developing motivation are described.
Translated title of the contributionUSING VIDEO TO IMPROVE MOTIVATION OF STUDENTS OF TECHNICAL UNIVERSITY TO LEARN A FOREIGN LANGUAGE
Original languageRussian
Title of host publicationСовременные образовательные технологии в преподавании естественнонаучных и гуманитарных дисциплин
Subtitle of host publicationВ сборнике статей III Международной научно-методической конференции
Place of PublicationСПб
PublisherНациональный минерально-сырьевой университет «Горный»
Pages56-61
StatePublished - 10 Apr 2016
EventСовременные образовательные технологии в преподавании естественнонаучных и гуманитарных дисциплин: III международная научно-методическая конференция - Санкт-Петербург, Russian Federation
Duration: 7 Apr 20168 Apr 2016

Conference

ConferenceСовременные образовательные технологии в преподавании естественнонаучных и гуманитарных дисциплин
Country/TerritoryRussian Federation
CityСанкт-Петербург
Period7/04/168/04/16

ID: 35136048