The article is devoted to the analysis of the problem of
motivation of students of higher educational institutions of economic
profile of preparation for the study of professionally oriented English. The
article substantiates the need for a sufficient level of knowledge of the
English language by specialists in economic areas. The author examines the
reasons for the low level of student motivation, and also proposes methods
for increasing it within the educational process in an educational institution
of higher education. The study presents the results of a questionnaire
survey of students-economists on the ways to increase the level of
motivation to study professionally oriented English.
Original languageRussian
Title of host publicationЭпистемологические основания современного образования: актуальные вопросы продвижения фундаментального знания в учебный процесс
Subtitle of host publicationМатериалы II Международной научно-практической конференции
Place of PublicationМ
PublisherИздательство «Перо»
Pages640-647
ISBN (Electronic)9785001897255
StatePublished - 2021
EventII Международная научно-практическая конференция «Эпистемологические основания современного образования: актуальные вопросы продвижения фундаментального знания в учебный процесс» -
Duration: 15 Oct 202116 Oct 2021

Conference

ConferenceII Международная научно-практическая конференция «Эпистемологические основания современного образования: актуальные вопросы продвижения фундаментального знания в учебный процесс»
Period15/10/2116/10/21

ID: 89315411