The paper is devoted to the analysis of the possibilities of using chatbots in order to optimize the user's path inside the selling interface (website, application). An overview of the technologies used to create chatbots is given, as well as the results of a sociological study on the usefulness of using a dialogue agent as an interactive help for an individual when they get inside the selling interface.
Translated title of the contributionPOSSIBILITIES OF USING CHATBOTS TO KEEP CLIENT INTERACTING WITH AN INTERFACE
Original languageRussian
Title of host publicationКоммуникации в условиях цифровой трансформации
Subtitle of host publicationсборник материалов VI Международной научно-практической конференции
Place of PublicationСПб
PublisherИздательство Санкт-Петебургского государственного экономического университета
Pages202-205
StatePublished - 2022
EventVI Международная научно-практическая конференция
«Коммуникации в условиях цифровой трансформации»
- Санкт-Петербургский государственный экономический университет, Санкт-Петербург, Russian Federation
Duration: 29 Nov 202230 Nov 2022
Conference number: VI
http://conference.cdt.tilda.ws/about

Conference

ConferenceVI Международная научно-практическая конференция
«Коммуникации в условиях цифровой трансформации»
Country/TerritoryRussian Federation
CityСанкт-Петербург
Period29/11/2230/11/22
Internet address

    Research areas

  • communicative act, MACHINE LEARNING, MOTIVATION MODELS

ID: 103635020