The author of the article considers a number of pedagogical myths and concludes that they affect the professional activities of the Russian as a foreign language teachers. Pedagogical mythology, which is one of the new areas of pedagogy, can be taken into account developing pedagogical foundations of teaching
Russian as a foreign language theory.
Translated title of the contributionPedagogical myths: do they influence our professional activity
Original languageRussian
Title of host publicationАктуальные проблемы преподавания филологических дисциплин
Subtitle of host publicationМатериалы докладов и сообщений XXV международной научно-методической конференции
EditorsТ. А. Налимова, Н. Ю. Романова, М. А. Шахматова, И.А. Калинина
Place of PublicationСПб.
PublisherИздательство Санкт-Петербургского государственного университета технологии и дизайна
Pages414-418
ISBN (Print)978-5-7937-1816-5
StatePublished - 2020
EventXXV Международная научно-практическая конференция "Актуальные проблемы преподавания филологических дисциплин": Актуальные проблемы преподавания филологических дисциплин - Санкт-Петербургский государственный университет промышленных технологий и дизайна", Санкт-Петербург, Russian Federation
Duration: 8 Feb 20208 Feb 2020
Conference number: XXV

Conference

ConferenceXXV Международная научно-практическая конференция "Актуальные проблемы преподавания филологических дисциплин"
Country/TerritoryRussian Federation
CityСанкт-Петербург
Period8/02/208/02/20

    Scopus subject areas

  • Arts and Humanities(all)

    Research areas

  • pedagogy, pedagogical mythology, pedagogical myth, pedagogical mythologeme

ID: 51900927