The article rationalizes the need to improve methods of teaching reading and describes the experience of applying various methods and techniques of working with a text in teaching the Humanities based on a socio-cultural dialogue between the author, reader or listener. Described here are some types of reading assignments that require a broad mindset, collaboration, creative and critical thinking.
Translated title of the contributionTEXT-READING TECHNIQUES IN THE HUMANITIES EDUCATION
Original languageRussian
Title of host publicationДиалоги о культуре и искусстве
Subtitle of host publicationМатериалы X Всероссийской научно-практической конференции (с международным участием)
Place of PublicationПермь
PublisherПермский государственный институт культуры
Pages377-384
Volume2
ISBN (Print)9785912013621
StatePublished - 2020
EventВсероссийская научно-практическая конференция «Диалоги о культуре и искусстве», : посвященная 45-летию Пермского государственного института культуры - Пермского государственного института культуры
Duration: 15 Oct 202017 Oct 2020
Conference number: Х

Conference

ConferenceВсероссийская научно-практическая конференция «Диалоги о культуре и искусстве»,
Abbreviated titleДиалоги о культуре и искусстве»
Period15/10/2017/10/20

    Scopus subject areas

  • Arts and Humanities(all)

ID: 103396955