1. 2023
  2. POLITICAL DISCOURSE AS AN EFFECTIVE TOOL IN TEACHING STRATEGIES OF COMMUNICATION TO STUDENTS OF HUMANITARIAN SPECIALTIES

    Горбанева, В. В. & Шрамко, Л. И., 2023, ШАТИЛОВСКИЕ ЧТЕНИЯ. НАУЧНОЕ МЕТОДИЧЕСКОЕ НАСЛЕДИЕ И ПЕРСПЕКТИВЫ РАЗВИТИЯ ИНОЯЗЫЧНОГО ОБРАЗОВАНИЯ. Санкт-Петербург: Издательство Санкт-Петербургского Государственного Политехнического Университета, p. 380-384 385 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingArticle in an anthologyResearchpeer-review

  3. THE DEMAND FOR INTEGRATION OF EAP ELEMENTS IN ESP SYLLABUS DESIGN IN RUSSIAN HIGHER EDUCATION

    Горбанева, В. В., Шрамко, Л. И. & Петрова, В. В., 2023, LXXVI ГЕРЦЕНОВСКИЕ ЧТЕНИЯ. ИНОСТРАННЫЕ ЯЗЫКИ : ПОТРЕБНОСТЬ В ИНТЕГРАЦИИ ЭЛЕМЕНТОВ АНГЛИЙСКОГО ДЛЯ АКАДЕМИЧЕСКИХ ЦЕЛЕЙ В РАЗРАБОТКУ УЧЕБНЫХ ПРОГРАММ ПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ ДЛЯ ПРОФЕССИОНАЛЬНЫХ ЦЕЛЕЙ В СИСТЕМЕ ВЫСШЕГО ОБРАЗОВАНИЯ РОССИЙСКОЙ ФЕДЕРАЦИИ. Санкт-Петербург: Издательство РГПУ им. А.И. Герцена, p. 498-503

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingArticle in an anthologyResearchpeer-review

  4. 2022
  5. Integrating STEM Education and Humanities for Fostering Students’ Cultural Awareness Through CLIL Methodology

    Горбанева, В. В. & Шрамко, Л. И., Apr 2022, INTEGRATION OF ENGINEERING EDUCATION AND THE HUMANITIES: GLOBAL INTERCULTURAL PERSPECTIVES: Proceedings of the Conference Integration of Engineering Education and the Humanities: Global Intercultural Perspectives, 20–22 April 2022, St. Petersburg, Russia. Saint Petersburg: Springer Nature, p. 405-414 (LECTURE NOTES IN NETWORKS AND SYSTEMS).

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingConference contributionResearchpeer-review

  6. Peer Review in Teaching the ESL Writing Class Online

    Repin, T. Y. & Shramko, K. I., Apr 2022, LXXV Герценовские чтения. Иностранные языки: Сборник научных статей международной научной конференции. СПб: Издательство РГПУ им. А.И. Герцена, p. 437-440

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingConference abstractsResearchpeer-review

  7. Peer Review Application in Teaching English Writing Skills Course Online

    Репина, Т. Ю. & Шрамко, Л. И., 2022, p. 437-440.

    Research output: Contribution to conferencePaperpeer-review

  8. 2020
  9. The impact of family and society on personality formation

    Yessetova, S., Seluch, M., Latysheva, V., Shramko, L. & Starostin, V., 2020, In: International Journal of Innovation, Creativity and Change. 11, 4, p. 1-17 17 p.

    Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

  10. The Principles of ESL Course Design in the Liberal Arts and Sciences Educational Environment

    Freese, M. D. & Shramko, L., 2020, Lecture Notes in Networks and Systems. Springer Nature, p. 449-456 8 p. (Lecture Notes in Networks and Systems; vol. 131).

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterResearchpeer-review

  11. 2019
  12. A Comparative Study of Russian vs English in Teaching Language and Thinking Courses

    Timofeev, V., Timofeeva, A. & Shramko, L., 2019, Proceedings of the International Conference on European Multilingualism: Shaping Sustainable Educational and Social Environment (EMSSESE 2019): Proceedings. Kirby, C. & Shchipitsina, L. (eds.). Atlantis Press, (ASSEHR; vol. 360).

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingConference contributionResearchpeer-review

  13. Incorporation of philosophical ideas in science fiction literature

    Tsvetkova, M., Arutyunyan, M., Saenko, N., Shramko, L. & Kalimullin, D., 2019, In: Opcion. 35, S23, p. 598-612

    Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

  14. MOTIVATIONAL VALUE OF FREEWRITING IN ESL TEACHING IN RUSSIAN HIGHER EDUCATION (WITHIN THE CONTEXT OF THE LIBERAL ARTS EDUCATIONAL ENVIRONMENT)

    Freese, M. D. & Shramko, L. I., 2019, Шатиловские чтения. Концептуальная образовательная парадигма в контексте глобализации: инноватика в иноязычном образовании : Сборник научных трудов. СПб.: Издательство Санкт-Петербургского Государственного Политехнического Университета, p. 360-365

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingConference contributionResearchpeer-review

Previous 1 2 3 Next

ID: 145323