1. 2021
  2. Образовательная модель свободных искусств и наук: мировой и российский опыт

    Расков, Д. Е. (ed.), Кудрин, А. Л. (ed.), Кадочников, Д. В., Панченко, Д. В., Ахапкин, Д. Н., Федчин, Ф. В., Сидорчук, И. В., Минина, В. Н., Вередюк, О. В., Базжина, В. А., Пушкина, Д. Б., Микиртумов, И. Б., Кропотов, С. Л., Калашникова, М. В., Иванов, С. А., Беккер, Д., Путинцев, П., Кочухова, Е. С., Воробьева, М., Смирнова, М. & 1 others, Попова, О., 2021, Институт Гайдара. 512 p.

    Research output: Book/Report/AnthologyBookpeer-review

  3. 2018
  4. К ИСТОРИИ СОВРЕМЕННОГО ПАБЛИК-АРТА: О ФОРМИРОВАНИИ ТРАДИЦИИ И О РОЛИ ПУБЛИЧНОГО ПРОСТРАНСТВА

    Федчин, Ф. В., 2018, РАСШИРЕНИЕ ПРОСТРАНСТВА: художественные практики в городской среде. Шестова, Е. & Потемкин, Д. (eds.). Москва: V-A-C press, Vol. 1. p. 19–28

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingArticle in an anthology

  5. 2016
  6. ON THE FORMATION OF WALTER PATER'S WORLD VIEW AND CREATIVE METHOD. ESSAY "DIAPHANEITE" IN THE CONTEXT OF OXFORD UNIVERSITY LIFE AND STUDENT CULTURE IN THE MIDDLE OF THE XIX CENTURY

    Федчин, Ф. В., 2016, In: ВЕСТНИК САНКТ-ПЕТЕРБУРГСКОГО УНИВЕРСИТЕТА. ИСКУССТВОВЕДЕНИЕ. 2, p. 99-118 20 p.

    Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

  7. ON THE FORMATION OF WALTER PATER WORLD VIEW AND CREATIVE METHOD. PART 2. INTELLECTUAL AND POETICAL SOURCES OF THE ESSAY ''DIAPHANEITE''

    Федчин, Ф. В., 2016, In: ВЕСТНИК САНКТ-ПЕТЕРБУРГСКОГО УНИВЕРСИТЕТА. ИСКУССТВОВЕДЕНИЕ. 3, p. 49-59 11 p.

    Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

  8. Проблема экфрасиса у Уолтера Патера

    Федчин, Ф. В., 2016, In: ТРУДЫ ИСТОРИЧЕСКОГО ФАКУЛЬТЕТА САНКТ-ПЕТЕРБУРГСКОГО УНИВЕРСИТЕТА. 25, p. 93-99

    Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

  9. 2012
  10. Chapter 7. Russia: Against the Tide, Liberal Arts Establishes a Foothold in Post-Soviet Russia

    Becker, J., Kortunov, A. & Fedchin, P., 2012, Confronting Challenges to the Liberal Arts Curriculum: Perspectives of Developing and Transitional Countries. Taylor & Francis, p. 242 стр., 151-174

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

  11. 2010
  12. Межвузовская система дистанционного обучения для поддержки образовательных программ с углубленным изучением истории и культуры ислама

    Морозова, Е. А. & Федчин, Ф. В., 2010, Информационные технологии в гуманитарном образовании. Материалы III Международной научно-практической конференции. Пятигорск: ПГЛУ, 2010..

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingArticle in an anthology

  13. 2007
  14. Перспективы и проблемы внедрения систем сетевого и дистанционного обучения в российской высшей школе

    Морозова, Е. А., Корсун, А. С. & Федчин, Ф. В., 2007, Интернет и современное общество (IMS–2007): Труды X Всероссийской объединенной конференции. СПб: Издательство Санкт-Петербургского университета, p. 158-162

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingArticle in an anthology

  15. 2005
  16. Distance learning and liberal arts pedagogy: a case study of Smolny and Bard Colleges’ joint 'Virtual Campus' Project

    Fedchin, P., Gillespie, S., Glebovsky, A. & Maswick, D., 2005, Association of Pacific Rim Universities. Distance Learning and the Internet (DLI’2005). October 4–7, 2005. Proceedings of the conference.. Дальневосточный Федеральный университет, p. 36 - 39

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingArticle in an anthology

  17. 2001
  18. The Political Rhetoric of the official St. Petersburg Myth

    Fedchin, P., 2001, Saint-Petersburg: Russian, European and Beyond. Издательство Санкт-Петербургского университета, p. 45-52

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingArticle in an anthology

ID: 146961