Standard

Virtual Lawn: Social Media as a Form of Self-Positioning in Politics. / Будко, Диана Анатольевна; Неверов, Кирилл Алексеевич.

Virtual Lawn: Social Media as a Form of Self-Positioning in Politics. CeDEM17 . ред. Donau-Universität Krems : Edition Donau-Universität Krems, 2017. стр. 33-38.

Результаты исследований: Публикации в книгах, отчётах, сборниках, трудах конференцийстатья в сборнике материалов конференцииРецензирование

Harvard

Будко, ДА & Неверов, КА 2017, Virtual Lawn: Social Media as a Form of Self-Positioning in Politics. в Virtual Lawn: Social Media as a Form of Self-Positioning in Politics. CeDEM17 изд., Edition Donau-Universität Krems, Donau-Universität Krems, стр. 33-38.

APA

Будко, Д. А., & Неверов, К. А. (2017). Virtual Lawn: Social Media as a Form of Self-Positioning in Politics. в Virtual Lawn: Social Media as a Form of Self-Positioning in Politics (CeDEM17 ред., стр. 33-38). Edition Donau-Universität Krems.

Vancouver

Будко ДА, Неверов КА. Virtual Lawn: Social Media as a Form of Self-Positioning in Politics. в Virtual Lawn: Social Media as a Form of Self-Positioning in Politics. CeDEM17 ред. Donau-Universität Krems: Edition Donau-Universität Krems. 2017. стр. 33-38

Author

Будко, Диана Анатольевна ; Неверов, Кирилл Алексеевич. / Virtual Lawn: Social Media as a Form of Self-Positioning in Politics. Virtual Lawn: Social Media as a Form of Self-Positioning in Politics. CeDEM17 . ред. Donau-Universität Krems : Edition Donau-Universität Krems, 2017. стр. 33-38

BibTeX

@inproceedings{8745a773c88446ecb525c55825033e8b,
title = "Virtual Lawn: Social Media as a Form of Self-Positioning in Politics",
abstract = "The article discusses the features of political participation through social media, particularly social networking. On example of Russia's largest social network {"}VKontakte{"} studied the specificity of virtual communities related to policy and the behavior of their members. Authors offer the original classification of the user publications. On the basis of discourse analysis of communities{\textquoteright} content, comments and pages of active users researchers give the characteristic of the political participation of citizens. It confirms the thesis that the active involvement in virtual discussions focused primarily not on the discussion of political problems, but user self-positioning as an expert. However, personal page appears as closed territory without involving the active reposts of these communities, and demonstrates a different image of the user (В статье рассматриваются особенности политического участия посредством социальных медиа, в частности, социальные сети. На примере крупнейшей российской социальной сети {"}ВКонтакте{"} изучается специфика виртуальных сообществ политической направленности и поведение их участников. Авторы предлагают оригинальную классификацию пользовательских публикаций. На основе дискурс-анализа контента сообществ, комментариев и страниц их активных пользователей, исследователи дают характеристику политического участия граждан. В статье доказывается тезис о том, что активное вовлечение в виртуальные дискуссии сосредотачивается по существу не на обсуждении политических проблем, а самопозиционировании пользователя как эксперта. Однако, личные страницы участников представляют собой {"}закрытую территорию{"}, не содержащую активные репосты из исследуемых сообществ. и демонстрируют образ пользователя с другой стороны).",
keywords = "циальные медиа, социальные сети, политическое участие, виртуальные сообщества, пользовательский контент (social media, social networks, political participation, virtual communities, user generated content)",
author = "Будко, {Диана Анатольевна} and Неверов, {Кирилл Алексеевич}",
year = "2017",
month = may,
language = "English",
isbn = "978-3-903150-01-0",
pages = "33--38",
booktitle = "Virtual Lawn: Social Media as a Form of Self-Positioning in Politics",
publisher = "Edition Donau-Universit{\"a}t Krems",
address = "Austria",
edition = "CeDEM17 ",

}

RIS

TY - GEN

T1 - Virtual Lawn: Social Media as a Form of Self-Positioning in Politics

AU - Будко, Диана Анатольевна

AU - Неверов, Кирилл Алексеевич

PY - 2017/5

Y1 - 2017/5

N2 - The article discusses the features of political participation through social media, particularly social networking. On example of Russia's largest social network "VKontakte" studied the specificity of virtual communities related to policy and the behavior of their members. Authors offer the original classification of the user publications. On the basis of discourse analysis of communities’ content, comments and pages of active users researchers give the characteristic of the political participation of citizens. It confirms the thesis that the active involvement in virtual discussions focused primarily not on the discussion of political problems, but user self-positioning as an expert. However, personal page appears as closed territory without involving the active reposts of these communities, and demonstrates a different image of the user (В статье рассматриваются особенности политического участия посредством социальных медиа, в частности, социальные сети. На примере крупнейшей российской социальной сети "ВКонтакте" изучается специфика виртуальных сообществ политической направленности и поведение их участников. Авторы предлагают оригинальную классификацию пользовательских публикаций. На основе дискурс-анализа контента сообществ, комментариев и страниц их активных пользователей, исследователи дают характеристику политического участия граждан. В статье доказывается тезис о том, что активное вовлечение в виртуальные дискуссии сосредотачивается по существу не на обсуждении политических проблем, а самопозиционировании пользователя как эксперта. Однако, личные страницы участников представляют собой "закрытую территорию", не содержащую активные репосты из исследуемых сообществ. и демонстрируют образ пользователя с другой стороны).

AB - The article discusses the features of political participation through social media, particularly social networking. On example of Russia's largest social network "VKontakte" studied the specificity of virtual communities related to policy and the behavior of their members. Authors offer the original classification of the user publications. On the basis of discourse analysis of communities’ content, comments and pages of active users researchers give the characteristic of the political participation of citizens. It confirms the thesis that the active involvement in virtual discussions focused primarily not on the discussion of political problems, but user self-positioning as an expert. However, personal page appears as closed territory without involving the active reposts of these communities, and demonstrates a different image of the user (В статье рассматриваются особенности политического участия посредством социальных медиа, в частности, социальные сети. На примере крупнейшей российской социальной сети "ВКонтакте" изучается специфика виртуальных сообществ политической направленности и поведение их участников. Авторы предлагают оригинальную классификацию пользовательских публикаций. На основе дискурс-анализа контента сообществ, комментариев и страниц их активных пользователей, исследователи дают характеристику политического участия граждан. В статье доказывается тезис о том, что активное вовлечение в виртуальные дискуссии сосредотачивается по существу не на обсуждении политических проблем, а самопозиционировании пользователя как эксперта. Однако, личные страницы участников представляют собой "закрытую территорию", не содержащую активные репосты из исследуемых сообществ. и демонстрируют образ пользователя с другой стороны).

KW - циальные медиа, социальные сети, политическое участие, виртуальные сообщества, пользовательский контент (social media, social networks, political participation, virtual communities, user generated content)

UR - https://books.google.ru/books?id=rvc1DwAAQBAJ&pg=PA181&lpg=PA181&dq=978-3-903150-01-0&source=bl&ots=tmLR4XwGLI&sig=BGYrUcwxf6Z0ha5cBcpipnd3KLQ&hl=ru&sa=X&ved=0ahUKEwix1pL1scDXAhUiGZoKHTUBD4gQ6AEIJjAA#v=onepage&q=978-3-903150-01-0&f=false

M3 - Conference contribution

SN - 978-3-903150-01-0

SP - 33

EP - 38

BT - Virtual Lawn: Social Media as a Form of Self-Positioning in Politics

PB - Edition Donau-Universität Krems

CY - Donau-Universität Krems

ER -

ID: 9330681