DOI

This study evaluates the effects of export promotion programs (EPPs) in Russian manufacturers. It examines a multi-dimensional set of subjective and objective indicators including the level of awareness, use, the perception of usefulness, as well as different intermediate export marketing results, and final performance indicators. The results show that most EPPs are successful in attaining their goals as to improving firms’ export marketing competencies. Though, at the same time, they point to clear problems, regarding program awareness, availability, and accessibility. The paper concludes with a discussion about managerial and public policy implications.

Переведенное названиеВлияние программ поддержки экспорта на показатели результативности экономической деятельности и характеристики экспортных способностей фирм в условиях переходной экономики.
Язык оригиналаанглийский
Страницы (с-по)287-318
Число страниц32
ЖурналJournal of East-West Business
Том24
Номер выпуска4
DOI
СостояниеОпубликовано - 2 окт 2018

    Области исследований

  • программы поддержки экспорта, результативность деятельности фирм, экспортеры России, бизнес, переходная экономика, SCOPUS

    Предметные области Scopus

  • Бизнес и международное управление
  • География, планирование и развитие
  • Развитие

ID: 36929566