Teachers today are facing with the question of what to do with USE: shall we continue to test school subjects or shall we come back to the traditional format of oral interview/written composition. The discussion around language exams is especially hot. It concerns both Secondary and Tertiary level of education. On the one hand, the format that we have now for language exams is perhaps easier to be modified into traditional forms than tests for other subjects. On the other hand, socio-cognitive approach and Learning Oriented Language Testing (LOLA) give a good clue to solve the problem.

Переведенное названиеБудущее языкового тестирование: какой путь выбрать ?
Язык оригиналаанглийский
Название основной публикации We Teach - We Touch the Future!
Подзаголовок основной публикацииСборник материалов XXVII Международной конференции Национальной ассоциации преподавателей английского языка.
Место публикацииИваново
ИздательИздательство Ивановского Государственного Университета
Страницы232-235
ISBN (печатное издание)9785780714082
СостояниеОпубликовано - 2022
СобытиеXXVII NATE-Russia Conference "We Teach - We Touch the Future" - Ivanovo State University, Иваново, Российская Федерация
Продолжительность: 6 окт 20228 окт 2022

конференция

конференцияXXVII NATE-Russia Conference "We Teach - We Touch the Future"
Страна/TерриторияРоссийская Федерация
ГородИваново
Период6/10/228/10/22

ID: 104574983