The paper examines the factors changing the global paradigm of competition between places and cities in the information and networked society. Three groups of factors are determined: (1) the transformation of the global paradigm of civilization confrontation, (2) glocalization in all many-valued inconsistencies
of this process, and finally (3) the digital-interactive revolution and the Web-generated social. The second part of the presentation is devoted to the challenges posed by the digital transformation of social structures for place marketing and city branding. Based on the concepts of economics of attention and critical digitalism, the author shows how the network environment changes the communicative practices of the place. A structural model of new power digital actors for a megacity / region is proposed. This includes traffic monopolists, network elites and network brands. The possible directions of communication logistics of a place in interrelation with these actors of network power practices are shown.
Переведенное названиеНовые отношения власти в цифровой экономике внимания как вызов для брендинга территорий и городов
Язык оригиналаанглийский
Название основной публикацииConnect-Universum – 2018
Подзаголовок основной публикациисборник материалов IV Международной трансдисциплинарной научно-практической WEB-конференции
Место публикацииТомск
ИздательНациональный исследовательский Томский государственный университет
Страницы79-84
ISBN (печатное издание)978-5-94621-859-7
СостояниеОпубликовано - ноя 2019
СобытиеЧетвертая Международная трансдисциплинарная научно-практическая WEB-конференция
«Connect-Universum - 2018»: «Цифровой бренд-менеджмент территорий: глобальный и локальный аспекты»
- Томский государственный университет, Томск, Российская Федерация
Продолжительность: 29 ноя 201830 ноя 2018
Номер конференции: 4
http://connect-universum.tsu.ru/blog/news_ru/1242.html

конференция

конференцияЧетвертая Международная трансдисциплинарная научно-практическая WEB-конференция
«Connect-Universum - 2018»
Страна/TерриторияРоссийская Федерация
ГородТомск
Период29/11/1830/11/18
Сайт в сети Internet

ID: 49195708