Документы

  • spaper03

    Конечная издательская версия, 1,25 MB, Документ PDF

The article discusses the possibilities of the project method implementing to the university education in the transition period from offline to online training. The pedagogical aspects are considered in the context of the interdisciplinary approaches of digital humanities as learning content and teaching methods. Such approaches to the higher education pedagogy allow to improve the quality of education and ensure the successful mastering by students of the competencies necessary of the digital labor market specialists. The article presents the results of an experiment that was carried out as part of the pedagogical activities of the Department of Information Systems in Art and Humanities of the Faculty of Arts of St. Petersburg State
University during 2018-2021. The results obtained indicate that the approaches of digital humanitarian pedagogy contribute to the more effective development of students' competencies of a specialist in a digital society.
Язык оригиналаанглийский
Название основной публикацииProceedings of the International Conference "Internet and Modern Society" (IMS-2021)
Страницы34-42
СостояниеОпубликовано - 2021
СобытиеXXIV Объединенная научная конференция "Интернет и современное общество" - Университет ИТМО, Санкт-Петербург, Российская Федерация
Продолжительность: 24 июн 202126 июн 2021
Номер конференции: 24
http://ims.ifmo.ru/
http://ims.ifmo.ru/ru/pages/2/programma.htm

конференция

конференцияXXIV Объединенная научная конференция "Интернет и современное общество"
Сокращенное названиеIMS-2021
Страна/TерриторияРоссийская Федерация
ГородСанкт-Петербург
Период24/06/2126/06/21
Сайт в сети Internet

    Области исследований

  • Digital Humanities, Project Method, Electronic Learning

    Предметные области Scopus

  • Гуманитарные науки и искусство (все)

ID: 103616320