Результаты исследований: Публикации в книгах, отчётах, сборниках, трудах конференций › статья в сборнике материалов конференции › Рецензирование
Recent findings regarding post-truth have led to increasing interest in exploring the role of social media in emotion management. Through communication strategies, media can form various models of emotional engagement of the audience. This paper focuses on the use of the emoticon by both media, all of which have a presence on Vk.com (these include, Lenta, Mayak, Meduza, Novaya Gazeta, Rossiyskaya Gazeta, and Russia Today) and commentators. With the help of a specially written Python script, we record the manifestations of commentators' emotional reactions. Using multidimensional scaling, we explore the particularity of emotional polarization.
Язык оригинала | английский |
---|---|
Название основной публикации | Proceedings of the 2021 Communication Strategies in Digital Society Seminar, ComSDS 2021 |
Редакторы | S. Shaposhnikov, L. Sharakhina |
Издатель | Institute of Electrical and Electronics Engineers Inc. |
Страницы | 27-30 |
Число страниц | 4 |
ISBN (электронное издание) | 9780738145297 |
DOI | |
Состояние | Опубликовано - 14 апр 2021 |
Событие | Международная научная конференция IEEE "Коммуникационные стратегии в цифровом обществе" - ,СПбГЭТУ (ЛЭТИ), Санкт-Петербург, Российская Федерация Продолжительность: 14 апр 2021 → 14 апр 2021 Номер конференции: 5 http://www.ieee.spb.ru/index.php?option=com_content&view=article&id=171:2021-comsds&catid=42:hot-news |
Название | Proceedings of the 2021 Communication Strategies in Digital Society Seminar, ComSDS 2021 |
---|
конференция | Международная научная конференция IEEE "Коммуникационные стратегии в цифровом обществе" |
---|---|
Сокращенное название | (2021 ComSDS) |
Страна/Tерритория | Российская Федерация |
Город | Санкт-Петербург |
Период | 14/04/21 → 14/04/21 |
Сайт в сети Internet |
ID: 77209184