Документы

Crowdsourcing translation is becoming more and more popular. The article is dedicated to the factors motivating unprofessional volunteer translators to participate in crowdsourcing projects (material interests, a sense of inclusion, social recognition, cognitive interest, altruism, etc.). It also considers the opportunities of crowdsourcing model in teaching translation.
Переведенное названиеCrowdsourcing in Translation: The Problem of Motivation
Язык оригиналарусский
Название основной публикацииProceedings of the 45th International Philological Conference (IPC 2016)
ИздательAtlantis Press
Страницы500-503
ISBN (печатное издание)978-94-6252-354-8
СостояниеОпубликовано - 2017
СобытиеXLV Международная филологическая научная конференция - СПбГУ, Санкт-Петербург, Российская Федерация
Продолжительность: 14 мар 201621 мар 2016
http://conference-spbu.ru/conference/32
http://conference-spbu.ru/en/conference/32

Серия публикаций

НазваниеAdvances in Social Science, Education and Humanities Research
Том122

конференция

конференцияXLV Международная филологическая научная конференция
Сокращенное названиеIPC 2016
Страна/TерриторияРоссийская Федерация
ГородСанкт-Петербург
Период14/03/1621/03/16
Сайт в сети Internet

    Области исследований

  • краудсорсинг , перевод, мотивация

ID: 11876468