This paper analyzes online job advertisements in German and Russian as a specifically applicable type of text. The main focus is on structural components of the adverts, role of company logos and slogans in the text, and on vocabulary choices for particular structural elements.
Original languageRussian
Title of host publicationЯзык и речь в синхронии и диахронии
Subtitle of host publicationМатериалы пятой международной конференции, посвященной памяти профессора П.В. Чеснокова. В двух частях. Часть I
Place of PublicationТаганрог
PublisherТаганрогский институт им. А.П. Чехова
Pages76-86
ISBN (Print)978589769241
StatePublished - 2014
EventЯзык и речь в синхронии и диахронии : Пятая Международная научная конференция - Таганрог, Russian Federation
Duration: 1 Oct 20143 Oct 2014

Conference

ConferenceЯзык и речь в синхронии и диахронии
Country/TerritoryRussian Federation
CityТаганрог
Period1/10/143/10/14

ID: 11427262