The purpose of this article is to describe the technology of mobile
application Pokémon GO as a PR-instrument in integrated marketing
communications. Gamification is seen as a consequence virtualization of electronic
media in the digital age in the context of globalization. The article describes the
phenomenon of gamification, the mechanism involved in the communication in
virtual and real environment.
Translated title of the contributionGAMIFICATION AS A PR TREND IN BUSINESS COMMUNICATION (MOBILE APPLICATION POKÉMONGO)
Original languageRussian
Title of host publicationСтратегические коммуникации в бизнесе и политике
Subtitle of host publicationматериалы международной научной конференции (23-24 ноября 2016 г.). № 2
EditorsД.П. Гавра
PublisherИздательство Санкт-Петербургского университета
Pages55-62
StatePublished - 2016
EventСтратегические коммуникации в бизнесе и политике-2016 - Санкт-Петербургский государственный университет (Институт «Высшая школа журналистики и массовых коммуникаций»), Санкт-Петербург, Russian Federation
Duration: 23 Nov 201624 Nov 2016
Conference number: 4
http://jf.spbu.ru/conf-pr/7557.html

Conference

ConferenceСтратегические коммуникации в бизнесе и политике-2016
Abbreviated titleSTRATCOM – 2016
Country/TerritoryRussian Federation
CityСанкт-Петербург
Period23/11/1624/11/16
Internet address

ID: 7615878