The article analyzes the phenomenon of digital opinion leadership, which is especially important for generation Z, whose integral part of their living space is the Internet and social networks. The differences between opinion leaders online and offline are considered. A psychological model of the formation of an opinion leader in the digital space is proposed. The article presents the results of two studies devoted to gender and professional attitudes, reported by opinion leaders of generation Z to their audience.
Translated title of the contributionLIFE ATTITUDES REPORTED BY DIGITAL OPINION LEADERS TO GEN Z IN SOCIAL NETWORKS
Original languageRussian
Title of host publicationПоколение Z в онлайн-пространстве: социальное поведение, ориентации, идентичность
Subtitle of host publicationСборник статей Всероссийской научной конференции с международным участием
Place of PublicationУфа
PublisherИздательство Башкирского государственного университета
Pages137-144
ISBN (Electronic)978-5-7477-5252-8
StatePublished - 2020
EventВсероссийская научная конференция с международным участием Поколение Z в онлайн - пространстве: социальное поведение, ориентации, идентичность» г. Уфа, 24-26 ноября 2020г. -
Duration: 24 Nov 202026 Nov 2020

Conference

ConferenceВсероссийская научная конференция с международным участием Поколение Z в онлайн - пространстве: социальное поведение, ориентации, идентичность» г. Уфа, 24-26 ноября 2020г.
Period24/11/2026/11/20

    Research areas

  • YouTube, opinion leaders, influencers, eneration z, young people, gender attitudes, professional attitudes, social networks

ID: 72134423