The article deals with positive and negative consequences of high education transition to the distance learning under the circumstances of Covid-19 pandemic. Observing the curriculum process of teaching humanities, such as foreign language education in particular, the authors reveal the shortcomings of technical, content and informative aspects of distance methodology, as well as the emphasis is laid on the issues of electronic ethics.
Translated title of the contributionDISTANCE EDUCATION IN HUMAN SCIENCES: A BRIEF OVERVIEW OF 2020-2021 ACADEMIC YEAR
Original languageRussian
Title of host publicationПрофессиональное лингвообразование
Subtitle of host publicationматериалы пятнадцатой международной научно-практической конференции 24 сентября 2021 г
Place of PublicationНижний Новгород
PublisherРоссийская академия народного хозяйства и государственной службы при президенте Российской Федерации
Pages81-85
ISBN (Print)9785000362716
StatePublished - 2021
EventXV международная научно-практическая конференция "Профессиональное лингвообразование" - Нижний Новгород
Duration: 24 Sep 2021 → …

Conference

ConferenceXV международная научно-практическая конференция "Профессиональное лингвообразование"
CityНижний Новгород
Period24/09/21 → …

ID: 88556229