The digital space offers a variety of solutions to overcome stress in everyday life, one of them being the strategy of consuming comfort content. According to the authors, one of the principles of creatingcomfort content is to appeal to the nostalgic experiences of the individual. The authors conclude that Gen Z consume nostalgia-based comfort content to protect their psyche under the conditions of information overload.
Translated title of the contributionGENERATION Z COMFORT CONTENT CONSUMPTION AS STRESS COPING STRATEGY
Original languageRussian
Title of host publicationMEDIAОбразование: цифровая среда в условиях вынужденной метаморфозы
Subtitle of host publicationСборник материалов VII Международной научно-практической конференции
Place of PublicationЧелябинск
PublisherЧелябинский государственный университет
Pages189-194
ISBN (Print)9785757118627
StatePublished - 2022
EventМеждународная научно-практическая конференция «MEDIAОбразование: цифровая среда в условиях вынужденной метаморфозы» - ЧелГУ, Челябинск, Russian Federation
Duration: 22 Nov 202224 Nov 2022
Conference number: VII

Conference

ConferenceМеждународная научно-практическая конференция «MEDIAОбразование: цифровая среда в условиях вынужденной метаморфозы»
Country/TerritoryRussian Federation
CityЧелябинск
Period22/11/2224/11/22

    Research areas

  • COMFORT CONTENT, stress coping, Gen Z, online environment, NOSTALGIA

ID: 104664992