The article describes the methods of integrated museum design developed in
the process of cooperation between the Graphic Design Department of St.
Petersburg State University and the Museum of Ethnography of St. Petersburg.
These methods were applied in the work on a complex of museum projects, which included the development of corporate identity for permanent and temporary exhibitions, the design of print media and the creation of thematic multimedia projects. The multimedia projects are based on the development of media exhibits, navigation maps, media instructions for visitors, business cards and thematic media clips.
Translated title of the contributionPOSSIBILITIES OF THE MEDIA FORMAT IN BROADCASTING OF MUSEUM CONTENT ON THE EXAMPLE OF COOPERATION WITH THE RUSSIAN MUSEUM OF ETHNOGRAPHY
Original languageRussian
Title of host publicationМультимедиа: современные тенденции
Subtitle of host publicationматериалы VII науч.-практ. конф., 29–30 октября 2021 г. : сб. науч. ст.
Place of PublicationСПб
PublisherСПГХПА им. А. Л. Штиглица
Pages9-13
ISBN (Print)9785604730294
StatePublished - 2021
EventVII Международная научно-практическая конференция «Мультимедиа: современные тенденции» в рамках VII Международной Ассамблеи Анимации.: VII Международная научно-практическая конференция «Мультимедиа: современные тенденции» проходила 29–30 октября 2021 года в рамках VII Международной Ассамблеи Анимации. - Санкт-Петербург, Russian Federation
Duration: 29 Oct 202130 Oct 2021
Conference number: VII
https://www.elibrary.ru/item.asp?id=48447432&selid=49175305

Conference

ConferenceVII Международная научно-практическая конференция «Мультимедиа: современные тенденции» в рамках VII Международной Ассамблеи Анимации.
Country/TerritoryRussian Federation
CityСанкт-Петербург
Period29/10/2130/10/21
Internet address

ID: 103396628