Digital transformation affects not only national marketing but also international marketing. The paper presents the most important trends of digital transformation and their impact on the internationalization of companies. The main attention is paid to the analysis of opportunities and risks of digitalization, that need to be taken into account when a company enters international markets. Their critical assessment is given in relation to the choice of a strategy for international marketing and its implementation.
Translated title of the contributionINTERNATIONAL MARKETING IN A DIGITAL ERA: THE IMPACT OF DIGITALIZATION ON INTERNATIONAL MARKET ENTRY
Original languageRussian
Title of host publicationПятый международный экономический симпозиум - 2021
Subtitle of host publicationМатериалы международных научных конференций: VIII Международной научно-практической конференции памяти профессора В.Т. Рязанова, Международной научной конференции по бухгалтерскому учету и финансовому анализу памяти профессора В.В. Ковалева, XVIII Международной конференции, посвященной 120-летию со дня рождения профессора С.И. Тюльпанова, XXVII Международной научно-практической конференции.
EditorsС.А. Белозеров
Place of PublicationСПб
PublisherСкифия-принт
Pages792-797
ISBN (Print)978-5-00197-009-5
StatePublished - 2021
EventПятый международный экономический симпозиум – 2021. - Санкт-Петербургский государственный университет, Экономический факультет, Санкт-Петербург, Russian Federation
Duration: 14 Apr 202116 Apr 2021

Conference

ConferenceПятый международный экономический симпозиум – 2021.
Country/TerritoryRussian Federation
CityСанкт-Петербург
Period14/04/2116/04/21

ID: 86610411