Documents

This article analyzes the results of a survey of native speakers of Russian who had to determine that for them as potential consumers is important in advertising of cafes and restaurants. Identified the following facts that affect the attractiveness of the advertising text: word-play; rhyme; vocabulary; direct appeal to the consumer; humor or irony; the graphic design of ads; selection of the text (or part text); syntactic structure of the advertising text.
Translated title of the contributionTHE ASSESSMENT OF THE ATTRACTIVENESS OF TEXTS OF ADVERTISING OF THE PETERSBURG CAFES AND RESTAURANTS (ANALYSIS OF THE QUESTIONNAIRES)
Original languageRussian
Title of host publicationСовременные тенденции в изучении и преподавании русского языка и литературы
Subtitle of host publicationМатериалы докладов и сообщений XXII международной научно-методической конференции
Place of PublicationСПб
PublisherИздательство Санкт-Петербургского государственного университета технологии и дизайна
Pages66-70
ISBN (Print)9785793713573
StatePublished - 2017
EventXXII международная научно-практическая конференция "Современные тенденции в изучении и преподавании русского языка и литературы" - Санкт-Петербургский государственный университет промышленных технологий и дизайна, Санкт-Петербург, Russian Federation
Duration: 7 Feb 2017 → …

Conference

ConferenceXXII международная научно-практическая конференция "Современные тенденции в изучении и преподавании русского языка и литературы"
Country/TerritoryRussian Federation
CityСанкт-Петербург
Period7/02/17 → …

    Scopus subject areas

  • Arts and Humanities(all)

ID: 7735949