The paper is devoted to the problem of establishing interpersonal relations between teachers and students. The author notes the special importance of this type of relationship for the comprehensive development of personal qualities of students. Attention is focused on how the teacher assumes a persona for communicating with students. Based on Claire Howell, 8 strategies for developing a teaching persona in a virtual environment are given.

Original languageRussian
Title of host publicationПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГИЧЕСКОЕ СОПРОВОЖДЕНИЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНОГО ПРОЦЕССА
Subtitle of host publicationСБОРНИК ТРУДОВ III ВСЕРОССИЙСКОЙ НАУЧНО- ПРАКТИЧЕСКОЙ КОНФЕРЕНЦИИ
Place of PublicationСимферополь
PublisherИТ "АРИАЛ"
Pages330-333
ISBN (Print)978-5-907376-95-3
StatePublished - 2021
EventIII Всероссийская научно-практическая конференция «Психолого-педагогическое сопровождение образовательного процесса» - Евпаторийский институт социальных наук (филиал) ФГАОУ ВО "КФУ им. В. И. Вернадского" Россия. Республика Крым. , Евпатория, Russian Federation
Duration: 10 Dec 202011 Dec 2020

Conference

ConferenceIII Всероссийская научно-практическая конференция «Психолого-педагогическое сопровождение образовательного процесса»
Country/TerritoryRussian Federation
CityЕвпатория
Period10/12/2011/12/20

ID: 85198696