The article analyses the composition of communicative competence on the assumption of psycholinguistics. The authors assign two components of communicative competence — linguistic and thematic competence — and prove that the communication at any language is not possible without the subject competence. Some kinds of subject competence,which are more signifi cant for foreign students, are described.
Translated title of the contributionSUBJECT COMPETENCE AS A COMPONENT OF THE COMMUNICATIVE COMPETENCE OF FOREIGN STUDENTS
Original languageRussian
Title of host publicationДинамика языковых и культурных процессов в современной России
Subtitle of host publicationВып. 5. Материалы V Конгресса РОПРЯЛ (г. Казань, 4-8 октября 2016 года)
Place of PublicationСПб.
PublisherРОПРЯЛ
Pages1921-1924
ISBN (Print)9785990592872
StatePublished - 2016
EventV Конгресс РОПРЯЛ "Динамика языковых и культурных процессов в современной России" - Казанский федеральный университет, Казань, Russian Federation
Duration: 4 Oct 20168 Oct 2016
Conference number: V
http://ropryal.ru/congress_ropryal/

Publication series

Name
ISSN (Print)2500-0934

Conference

ConferenceV Конгресс РОПРЯЛ "Динамика языковых и культурных процессов в современной России"
Abbreviated titleV Конгресс РОПРЯЛ
Country/TerritoryRussian Federation
CityКазань
Period4/10/168/10/16
Internet address

    Research areas

  • обучение русскому языку как иностранному, языковая компетенция, коммуникативная компетенция, предметно-тематическая компетенция.

ID: 7592508