The article deals the possibilities of using a discursive approach at different
stages of training Russian as a foreign language, as well as the potential of
frame description of lexicon.
Translated title of the contributionUsing a discursive approach in teaching Russian as a foreign language
Original languageRussian
Title of host publicationАктуальные проблемы преподавания филологических дисциплин
Subtitle of host publicationМатериалы ХХV международной научно-методической конференции
Place of PublicationСПб.
PublisherИздательство Санкт-Петербургского государственного университета технологии и дизайна
Pages331-333
ISBN (Print)978-5-7937-1816-5
StatePublished - 2020
EventXXV Международная научно-практическая конференция "Актуальные проблемы преподавания филологических дисциплин": Актуальные проблемы преподавания филологических дисциплин - Санкт-Петербургский государственный университет промышленных технологий и дизайна", Санкт-Петербург, Russian Federation
Duration: 8 Feb 20208 Feb 2020
Conference number: XXV

Conference

ConferenceXXV Международная научно-практическая конференция "Актуальные проблемы преподавания филологических дисциплин"
Country/TerritoryRussian Federation
CityСанкт-Петербург
Period8/02/208/02/20

    Research areas

  • Russian as a foreign language, discursive approach, frame description, lexicon

ID: 73622861