Distance learning during a pandemic, perceived in the educational environment as a shock, is an objective regularity of the era of the information revolution. Digital pedagogy has many advantages, but also a huge number of challenges, one of which is inaccurate media information – the so-called fake news. The article comprehends the possibilities of university science to withstand the avalanche of false news in the information environment.
Translated title of the contributionDigital pedagogy and the problem of fake news in education
Original languageRussian
Title of host publicationЦифровая педагогика и проблема фейков в образовании
Subtitle of host publication«Социология и общество: традиции и инновации в социальном развитии регионов». Сб.докл. VI Всерос.социол.конгресса (Тюмень, 14–16 окт. 2020 г.) /
Place of PublicationТюмень
Pages3134-3138
StatePublished - 2020
EventVI Всероссийский социологический конгресс «Социология и общество: традиции и инновации в социальном развитии регионов» - Тюменский государственный университет (ТГУ), г.Тюмень, Russian Federation
Duration: 10 Nov 202112 Nov 2021
Conference number: VI
https://www.ssa-rss.ru/index.php?page_id=477
https://ssa-rss.ru/index.php?page_id=561

Conference

ConferenceVI Всероссийский социологический конгресс «Социология и общество: традиции и инновации в социальном развитии регионов»
Abbreviated titleВСК-VI
Country/TerritoryRussian Federation
Cityг.Тюмень
Period10/11/2112/11/21
Internet address

    Research areas

  • digital pedagogy, media framing, fake news

ID: 77858559