The idiosyncratic articulation of rhetorical questions in interviews text makes it difficult for foreign students –of Russian language –to comprehend its meanings. This article conceptualizes rhetorical questions as ‘indirect-speech-of-act’ and discuss ways to interpret the equivocal meaning clearly.
Translated title of the contributionInterpretation of rhetorical questions as indirect-speech-of-act: a discourse from foreign learner’s perspective
Original languageRussian
Title of host publicationВоспитание языкового вкуса студентов в процессе преподавания русской словесности
Subtitle of host publicationМатериалы докладов и сообщений XХIV международной научно-методической конференции
EditorsН.Т. Свидинская
Place of PublicationСПб.
PublisherИздательство Санкт-Петербургского государственного университета технологии и дизайна
Pages354-359
ISBN (Print)9785793716406
StatePublished - 2019
EventХХIV Международная научно-методическая конференция : «Воспитание языкового вкуса студентов в процессе преподавания русской словесности» - Санкт-Петербургский государственный университет промышленных технологий и дизайна, Санкт-Петербург, Russian Federation
Duration: 8 Feb 20198 Feb 2019
Conference number: ХХIV

Conference

ConferenceХХIV Международная научно-методическая конференция
Country/TerritoryRussian Federation
CityСанкт-Петербург
Period8/02/198/02/19

    Scopus subject areas

  • Arts and Humanities(all)

    Research areas

  • Rhetorical questions, Indirect-speech-of-act, Comprehension, Journalistic text, Teaching Methods, Russian language

ID: 50769442