Links

Thе present research is devoted to the peculiarities of advertisment as one of the genres of tourist discourse. The focus is on the pragmalinguistic characteristics of advertisement that make an impact on the audience. The components of advertising, types of advertising, its strategies and emotionally evaluative words are analyzed in particular. This paper presents a number of Spanish-language examples that allow understanding the cultural peculiarity of tourist advertising.
Translated title of the contributionADVERTISING AS A GENRE VARIETY OF TOURIST DISCOURSE
Original languageRussian
Title of host publicationТрадиционное и новое: цифровое пространство лингвистических исследований
Subtitle of host publicationСборник статей по материалам III конференции молодых и начинающих исследователей
Place of PublicationСПб
PublisherИздательство Санкт-Петербургского университета
Pages117-123
ISBN (Print)9785288062667
StatePublished - 2022
EventIII Всероссийская конференция молодых ученых лингвистов «Традиционное и новое: цифровое пространство лингвистических и лингводидактических исследований» - Санкт-Петербургский государственный университет, Санкт-Петербург, Russian Federation
Duration: 14 Feb 202215 Feb 2022
Conference number: 3
https://events.spbu.ru/events/traditional-2022

Conference

ConferenceIII Всероссийская конференция молодых ученых лингвистов «Традиционное и новое: цифровое пространство лингвистических и лингводидактических исследований»
Abbreviated titleТрадиционное и новое
Country/TerritoryRussian Federation
CityСанкт-Петербург
Period14/02/2215/02/22
Internet address

    Research areas

  • ADVERTISING, tourist discourse, speech strategies, manipulation, LANGUAGE TOOLS, EXPRESSION

ID: 100890494