DOI

Innovative consumers are very important to today’s businesses as they are the first adopters of new products. This article seeks to contribute to the existing knowledge on the characteristics and traits that innovative consumers possess by focusing on the temporal orientation of said consumers. The current study is a cross-cultural study based on a survey that was carried out in Ecuador (a South American developing country) and Russia (a Eurasian emerging country). The results obtained for the two countries consistently establish that the temporal focus in the future is a characteristic associated with innovative consumers. The current study also presents the theoretical and practical implications of these findings.
Язык оригиналаанглийский
Название основной публикацииAdvances in Creativity, Innovation, Entrepreneurship and Communication of Design. AHFE 2021. Lecture Notes in Networks and Systems, vol. 276. Springer, Cham.
Подзаголовок основной публикацииДостижения в креативности, инновациях, предпринимательстве и коммуникациях дизайна
РедакторыE. Markopoulos , R.S. Goonetilleke, Y. Luximon
ИздательSpringer Nature
Страницы199-205
Число страниц7
Том276
ИзданиеSpringer, Cham
ISBN (электронное издание)978-3-030-80094-9
ISBN (печатное издание)978-3-030-80093-2
DOI
СостояниеОпубликовано - 2021
Событие12th International Conference on Applied Human Factors and Ergonomics (AHFE 2021) and the Affiliated Conferences: Advances in Human Factors, Business Management and Leadership. AHFE 2021. - Нью-Йорк, США, виртуальная конференция, Нью-Йорк, Соединенные Штаты Америки
Продолжительность: 25 июл 202129 июл 2021
Номер конференции: 12
https://2021.ahfe.org/index.html
https://2021.ahfe.org/

Серия публикаций

НазваниеLecture Notes in Networks and Systems
Том276
ISSN (печатное издание)2367-3370
ISSN (электронное издание)2367-3389

конференция

конференция12th International Conference on Applied Human Factors and Ergonomics (AHFE 2021) and the Affiliated Conferences
Сокращенное названиеAHFE 2021
Страна/TерриторияСоединенные Штаты Америки
ГородНью-Йорк
Период25/07/2129/07/21
Сайт в сети Internet

    Предметные области Scopus

  • Психология (все)
  • Обработка сигналов
  • Системотехника
  • Компьютерные сети и коммуникации

    Области исследований

  • Consumer innovativeness Technology Temporal focus Cross-cultural study Consumer behavior

ID: 84058341