Результаты исследований: Публикации в книгах, отчётах, сборниках, трудах конференций › статья в сборнике материалов конференции › Рецензирование
Конечная издательская версия, 156 KB, Документ PDF
The paper discusses the role of education in migrants' social inclusion. It illustrates its ambiguity: while students are considered as the most "preferable" category of migrants and participation in higher education institutions and practices is one of the most effective tools of migrants' inclusion, educational migrants face all the exclusionary practices simultaneously, both formal and informal. Based on our research findings, we highlight three significant interconnected factors which determine the level of access to tertiary education for migrants. We conclude by discussing the roots of the ambiguity linking them to the overall context of Russian migration policy embedded in post-Soviet institutions and structures.
Язык оригинала | английский |
---|---|
Название основной публикации | ICSIT 2019 - 10th International Conference on Society and Information Technologies, Proceedings |
Редакторы | Jose Vicente Carrasquero, Nagib C. Callaos, Belkis Sanchez, Friedrich Welsch, Andres Tremante |
Страницы | 64-66 |
Число страниц | 3 |
ISBN (электронное издание) | 9781950492053 |
Состояние | Опубликовано - апр 2019 |
Событие | 10th International Conference on Society and Information Technologies - , Соединенные Штаты Америки Продолжительность: 12 мар 2019 → 15 мар 2019 |
конференция | 10th International Conference on Society and Information Technologies |
---|---|
Сокращенное название | ICSIT 2019 |
Страна/Tерритория | Соединенные Штаты Америки |
Период | 12/03/19 → 15/03/19 |
ID: 42820277