Документы

The paper discusses the role of education in migrants' social inclusion. It illustrates its ambiguity: while students are considered as the most "preferable" category of migrants and participation in higher education institutions and practices is one of the most effective tools of migrants' inclusion, educational migrants face all the exclusionary practices simultaneously, both formal and informal. Based on our research findings, we highlight three significant interconnected factors which determine the level of access to tertiary education for migrants. We conclude by discussing the roots of the ambiguity linking them to the overall context of Russian migration policy embedded in post-Soviet institutions and structures.

Язык оригиналаанглийский
Название основной публикацииICSIT 2019 - 10th International Conference on Society and Information Technologies, Proceedings
РедакторыJose Vicente Carrasquero, Nagib C. Callaos, Belkis Sanchez, Friedrich Welsch, Andres Tremante
Страницы64-66
Число страниц3
ISBN (электронное издание)9781950492053
СостояниеОпубликовано - апр 2019
Событие10th International Conference on Society and Information Technologies - , Соединенные Штаты Америки
Продолжительность: 12 мар 201915 мар 2019

конференция

конференция10th International Conference on Society and Information Technologies
Сокращенное названиеICSIT 2019
Страна/TерриторияСоединенные Штаты Америки
Период12/03/1915/03/19

    Предметные области Scopus

  • Социальные науки (все)
  • Искусственный интеллект
  • Информационные системы
  • Компьютерные сети и коммуникации

ID: 42820277