Документы

DOI

The paper analyses the networked society with the use of critical Internet studies approach. The authors consider the expansion of digital space as a transformational factor of post-modern individual work. In particular, there are negative trends: the decline in productivity, the decline in leisure quality and the problem of digital exploitation. The latest trend is considered using such concepts as 'digital prosumerism', 'digital labor product' and 'digital capital'. The authors note that capital in the digital space consists of two components: market and communicative ones. Both of these components play an important role in the spread of digital branding and in the formation of digital power actors at three levels of the digital space: communicative (digital profi-sumers), software (platforms as traffic oligopolies) and hardware (digital architects). The paper deals with the problems that may arise due to the strengthening of these actors. The authors propose approaches and possible tools (including Big Data analyses and math modelling) for empirical verification of the concepts applied.

Переведенное названиеСетевое общество и его новые властные акторы: Критический анализ аппаратного, программного и коммуникативного уровней цифрового пространства
Язык оригиналаанглийский
Название основной публикацииProceedings of the 2019 IEEE Communication Strategies in Digital Society Seminar, ComSDS 2019
ИздательInstitute of Electrical and Electronics Engineers Inc.
Страницы70-75
Число страниц6
ISBN (электронное издание)9781728115849
DOI
СостояниеОпубликовано - 7 мая 2019
СобытиеThe 2019 IEEE Communication Strategies in Digital Society Seminar - СПбГТЭУ (ЛЭТИ), Санкт-Петербург, Российская Федерация
Продолжительность: 10 апр 201910 апр 2019
Номер конференции: 2

Серия публикаций

НазваниеProceedings of the 2019 IEEE Communication Strategies in Digital Society Seminar, ComSDS 2019

семинар

семинарThe 2019 IEEE Communication Strategies in Digital Society Seminar
Сокращенное название2019 ComSDS
Страна/TерриторияРоссийская Федерация
ГородСанкт-Петербург
Период10/04/1910/04/19

    Предметные области Scopus

  • Маркетинг
  • Компьютерные сети и коммуникации
  • Информационные системы и управление
  • Социопсихология
  • Образование
  • Социология и политические науки
  • Связь
  • Стратегия и управление

ID: 42714991