Ссылки

DOI

This article promotes the idea of fostering the resources of the multicultural and multilingual environment in the Russian tertiary education which leads to forming a competitive multilingual personality. The detailed analysis of bilingual educational and institutional space at the faculty of Liberal Arts and Sciences of St.Petersburg State University and the foreign languages teaching practices which embrace a multilingual approach as perceived by the teachers and students offers a new insight into the benefits and challenges of the educational potential of multilingualism.
Переведенное названиеМногоязычие и мультикультурализм в российском высшем образовании в преподавании иностранного языка: Материалы Международной конференции "Европейское полиязыковое пространство: образование социум право" (EMSSESE 2019)
Язык оригиналаанглийский
Название основной публикацииProceedings of the International Conference on European Multilingualism: Shaping Sustainable Educational and Social Environment (EMSSESE 2019)
РедакторыCaitriona Kirby, Ireland , Larisa Shchipitsina, Russia
ИздательAtlantis Press
Страницы128-135
ISBN (электронное издание)978-94-6252-822-2
DOI
СостояниеОпубликовано - ноя 2019
СобытиеInternational Conference on “European Multilingualism: Shaping Sustainable Educational and Social Environments”: International Conference - Arkhangelsk, Российская Федерация
Продолжительность: 23 апр 201924 апр 2019

Серия публикаций

НазваниеAdvances in Social Science, Education and Humanities Research
ИздательASSEHR
Том360
ISSN (электронное издание)2352-5398

конференция

конференцияInternational Conference on “European Multilingualism: Shaping Sustainable Educational and Social Environments”
Сокращенное названиеEMSSESE 2019
Страна/TерриторияРоссийская Федерация
ГородArkhangelsk
Период23/04/1924/04/19

    Области исследований

  • foreign language teaching, multilingual personality, multilingualism, multiculturalism, bilingualism, English/Russian as media of instruction

ID: 50562769