Документы

DOI

The article deals with the problem of knowledge erosion as the result of data and information explosive growth. The conception of knowledge and knowledge core as a system of established and accepted scientific ("textbook") knowledge necessary to be transferred for sustainable social development is presented. The way of protecting knowledge core from destruction and unauthorized change is proposed with the use of Unified Electronic Educational Environment (UEEE) based on a set of learning objects constituting the Unified Bank of Learning Objects. Permitted blockchain algorithm as a basic means of protecting Unified Bank of Learning Objects is considered.

Переведенное названиеЭрозия знаний и защита знаний в эпоху увеличения потока данных
Язык оригиналаАнглийский
Название основной публикации5TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON INFORMATION MANAGEMENT (ICIM 2019)
Подзаголовок основной публикацииKnowledge Engineering and Management
Место публикацииCambridge, UK
ИздательInstitute of Electrical and Electronics Engineers Inc.
Страницы178-182
Число страниц5
Том1
ISBN (электронное издание)9781728134307
ISBN (печатное издание)978-1-7281-3431-4
DOI
СостояниеОпубликовано - 2019
Событие5th International Conference on Information Management, ICIM 2019 - Cambridge, Великобритания
Продолжительность: 24 мар 201927 мар 2019

Серия публикаций

Название5th International Conference on Information Management, ICIM 2019

конференция

конференция5th International Conference on Information Management, ICIM 2019
Страна/TерриторияВеликобритания
ГородCambridge
Период24/03/1927/03/19

    Предметные области Scopus

  • Компьютерные сети и коммуникации
  • Информационные системы и управление
  • Безопасность, риски, качество и надежность

    Области исследований

  • knowledge transfer; core of knowledge; MOOC; Educational System; blockchain; erosion of knowledge; network of knowledge; epistemology; learning object, передача знаний; ядро знаний; MOOC; Образовательная система; блокчейн; эрозия знаний; сеть познания; эпистемология; объект познания

ID: 39941881