DOI

Online segregation is among the most commonly discussed phenomenon. This paper calls into question the need to focus on the dangers of echo chambers, filter bubbles; furthermore, it proposes to identify latent factors of the Internet segmentation and specify communication in homophilic communities. Thus, the current study aims to detect the mutual influence of social network choice and political behavior among Russian students. The study is based on empirical data obtained by a survey conducted in 2018 in St. Petersburg. Our research has revealed that students are a heterogeneous group. The identified four factors described as “Web-services for full-grown people,” “Mobile services,” “Closed silo of content,” “Audiovisual services” disclose hidden relationships between quite different online services and political identification of students.

Язык оригиналаанглийский
Название основной публикацииDigital Transformation and Global Society
Подзаголовок основной публикацииConference proceedings DTGS 2019
РедакторыDaniel A. Alexandrov, Yury Kabanov, Olessia Koltsova, et al.
Место публикацииCham
ИздательSpringer Nature
Страницы165-176
Число страниц12
ISBN (электронное издание)9783030378585
ISBN (печатное издание)9783030378578
DOI
СостояниеЭлектронная публикация перед печатью - 3 янв 2020
СобытиеDigital Transformation & Global Society (DTGS 2019) - ИТМО, St. Petersburg, Российская Федерация
Продолжительность: 19 июн 201921 июн 2019
Номер конференции: 4
http://dtgs-conference.org

Серия публикаций

НазваниеCommunications in Computer and Information Science
Том1038
ISSN (печатное издание)1865-0929
ISSN (электронное издание)1865-0937

конференция

конференцияDigital Transformation & Global Society (DTGS 2019)
Сокращенное названиеDTGS 2019
Страна/TерриторияРоссийская Федерация
ГородSt. Petersburg
Период19/06/1921/06/19
Сайт в сети Internet

    Области исследований

  • Political identity, Social networks, Cyberspace fragmentation, Cross-network segregation, Political behavior

    Предметные области Scopus

  • Компьютерные науки (все)
  • Математика (все)

ID: 51253347