DOI

A lack of methodological tools that can be used to support decision makers in decreasing greenhouse gas emission levels has motivated us to write this paper. This paper investigates the problem of determining the allocation of available green route capacity. The approach for designing a green transit network that offers green vehicles shorter travel times between given origins and destinations is discussed. This approach is extended to minimize greenhouse gas emissions. For this purpose, bi-level programs are formulated to minimize the emission function under competitive and non-competitive scenarios.

Язык оригиналаанглийский
Название основной публикацииComputational Methods in Applied Sciences
ИздательSpringer Nature
Страницы71-86
Число страниц16
Том45
DOI
СостояниеОпубликовано - 2018

Серия публикаций

НазваниеComputational Methods in Applied Sciences
Том45
ISSN (печатное издание)1871-3033

    Предметные области Scopus

  • Вычислительная математика
  • Моделирование и симуляция
  • Гидродинамика и трансферные процессы
  • Прикладные компьютерные науки
  • Городское и структурное проектирование
  • Электротехника и электроника
  • Биомедицинская техника

ID: 9339459