Результаты исследований: Публикации в книгах, отчётах, сборниках, трудах конференций › статья в сборнике материалов конференции › научная › Рецензирование
Государственный PR в информационном обществе: российская практика. / Ачкасова, В.А.; Журавлева, Н.Н.; Азарова, Л.В.
Коммуникативные стратегии информационного общества : труды XI Междунар. науч.-теор. конф., 25–26 октября 2019 г. . СПб. : Издательство Санкт-Петербургского Государственного Политехнического Университета, 2018. стр. 171-173.Результаты исследований: Публикации в книгах, отчётах, сборниках, трудах конференций › статья в сборнике материалов конференции › научная › Рецензирование
}
TY - GEN
T1 - Государственный PR в информационном обществе: российская практика
AU - Ачкасова, В.А.
AU - Журавлева, Н.Н.
AU - Азарова, Л.В.
N1 - Conference code: 10
PY - 2018/11
Y1 - 2018/11
N2 - The power, which has a communicative nature and acts as a means of special communication, implements these functions through government public relations (PR). In Russia, starting from the turn of the 1980s - 1990s, PR in the system of state and municipal government went through three stages of institutionalization. The results of the study, conducted by the authors, allowed to draw the following conclusions: nowadays, clear boundaries of PR-activities in government structures have been set, a staff has been formed with professionals, and a set of functional responsibilities has been developed. At the same time, a specific renaissance of propaganda technologies should be noted in a government communication activity.
AB - The power, which has a communicative nature and acts as a means of special communication, implements these functions through government public relations (PR). In Russia, starting from the turn of the 1980s - 1990s, PR in the system of state and municipal government went through three stages of institutionalization. The results of the study, conducted by the authors, allowed to draw the following conclusions: nowadays, clear boundaries of PR-activities in government structures have been set, a staff has been formed with professionals, and a set of functional responsibilities has been developed. At the same time, a specific renaissance of propaganda technologies should be noted in a government communication activity.
KW - ПОЛИТИЧЕСКИЕ КОММУНИКАЦИИ
KW - ГОСУДАРСТВЕННЫЙ PR
KW - ИНСТИТУЦИОНАЛИЗАЦИЯ ГОСУДАРСТВЕННЫХ СВЯЗЕЙ С ОБЩЕСТВЕННОСТЬЮ
KW - пропаганда
KW - ИНФОРМАЦИОННАЯ И КОММУНИКАЦИОННАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ ОРГАНОВ ВЛАСТИ
KW - POLITICAL COMMUNICATIONS
KW - GOVERNMENT PR
KW - INSTITUTIONALIZATION OF GOVERNMENT PR
KW - propaganda
KW - INFORMATION AND COMMUNICATION ACTIVITY OF PUBLIC AUTHORITIES
M3 - статья в сборнике материалов конференции
SP - 171
EP - 173
BT - Коммуникативные стратегии информационного общества
PB - Издательство Санкт-Петербургского Государственного Политехнического Университета
CY - СПб.
T2 - X Международная научно-теоретическая конференция "Коммуникативные стратегии информационного общества"
Y2 - 26 October 2018 through 27 October 2018
ER -
ID: 36364425