Standard

Парадигмы инженерного и профессионального образования в эволюционирующем техногенном мире. / Сергеев, Сергей Федорович.

Фундаментальные и прикладные исследования современной психологии: результаты и перспективы развития. М : Институт психологии РАН, 2017. стр. 2384-2392.

Результаты исследований: Публикации в книгах, отчётах, сборниках, трудах конференцийстатья в сборникенаучнаяРецензирование

Harvard

Сергеев, СФ 2017, Парадигмы инженерного и профессионального образования в эволюционирующем техногенном мире. в Фундаментальные и прикладные исследования современной психологии: результаты и перспективы развития. Институт психологии РАН, М, стр. 2384-2392.

APA

Сергеев, С. Ф. (2017). Парадигмы инженерного и профессионального образования в эволюционирующем техногенном мире. в Фундаментальные и прикладные исследования современной психологии: результаты и перспективы развития (стр. 2384-2392). Институт психологии РАН.

Vancouver

Сергеев СФ. Парадигмы инженерного и профессионального образования в эволюционирующем техногенном мире. в Фундаментальные и прикладные исследования современной психологии: результаты и перспективы развития. М: Институт психологии РАН. 2017. стр. 2384-2392

Author

Сергеев, Сергей Федорович. / Парадигмы инженерного и профессионального образования в эволюционирующем техногенном мире. Фундаментальные и прикладные исследования современной психологии: результаты и перспективы развития. М : Институт психологии РАН, 2017. стр. 2384-2392

BibTeX

@inbook{554dc48d777a4c99945d82817ca614cc,
title = "Парадигмы инженерного и профессионального образования в эволюционирующем техногенном мире",
abstract = "The article deals with the relationship between the content and technologies of engineering and vocational education with the prevailing technological structures and types of scientific rationality in society. It is shown that it is possible to single out educational paradigms that correspond to classical, nonclassical and post-non-classical rationality. The technical-technological, scientific-methodological and psychological-pedagogical basis of the selected types of engineering and vocational education is explored. The strengths and weaknesses of institutional forms of these paradigms of engineering and vocational education are considered. The concept of symbiotic education, reflecting the views of post-non-classical scientific rationality, is proposed.",
author = "Сергеев, {Сергей Федорович}",
year = "2017",
language = "русский",
isbn = "9785927003624",
pages = "2384--2392",
booktitle = "Фундаментальные и прикладные исследования современной психологии: результаты и перспективы развития",
publisher = "Институт психологии РАН",
address = "Российская Федерация",

}

RIS

TY - CHAP

T1 - Парадигмы инженерного и профессионального образования в эволюционирующем техногенном мире

AU - Сергеев, Сергей Федорович

PY - 2017

Y1 - 2017

N2 - The article deals with the relationship between the content and technologies of engineering and vocational education with the prevailing technological structures and types of scientific rationality in society. It is shown that it is possible to single out educational paradigms that correspond to classical, nonclassical and post-non-classical rationality. The technical-technological, scientific-methodological and psychological-pedagogical basis of the selected types of engineering and vocational education is explored. The strengths and weaknesses of institutional forms of these paradigms of engineering and vocational education are considered. The concept of symbiotic education, reflecting the views of post-non-classical scientific rationality, is proposed.

AB - The article deals with the relationship between the content and technologies of engineering and vocational education with the prevailing technological structures and types of scientific rationality in society. It is shown that it is possible to single out educational paradigms that correspond to classical, nonclassical and post-non-classical rationality. The technical-technological, scientific-methodological and psychological-pedagogical basis of the selected types of engineering and vocational education is explored. The strengths and weaknesses of institutional forms of these paradigms of engineering and vocational education are considered. The concept of symbiotic education, reflecting the views of post-non-classical scientific rationality, is proposed.

UR - https://www.elibrary.ru/item.asp?id=30670309&pff=1

M3 - статья в сборнике

SN - 9785927003624

SP - 2384

EP - 2392

BT - Фундаментальные и прикладные исследования современной психологии: результаты и перспективы развития

PB - Институт психологии РАН

CY - М

ER -

ID: 11573687