In this article, the author turns to the study of the genre features of the unstudied “Portrait of Giovanni della Volta with his Wife and Children” (1547) by Lorenzo Lotto (1480-1557) from the collection of the National Gallery in London. Based on the iconographic analysis, the author offers to consider the hypothesis that the viewer sees not just a portrait, but an intergenre work or a “mixed genre” work.

Translated title of the contributionGENRE FEATURES OF “PORTRAIT OF GIOVANNI DELLA VOLTA WITH HIS WIFE AND CHILDREN” BY LORENZO LOTTO FROM THE NATIONAL GALLERY IN LONDON. ANOTHER INTERPRETATION
Original languageRussian
Title of host publicationПроблемы истории и культуры средневекового общества
Subtitle of host publicationМатериалы XXXIX всероссийской научной конференции студентов, аспирантов и молодых ученых «Курбатовские чтения»
EditorsА.Ю. Прокопьев, М.И. Дмитриева, Е.В. Кулешова, Д.Н. Старостин, Н.А. Бережная, Е.А. Мехамадиев
Place of PublicationСПб.
PublisherСкифия-принт
Pages420-427
Number of pages7
ISBN (Electronic)9785986204451
StatePublished - 2020
EventXXXIX всероссийская научная конференция студентов,
аспирантов и молодых ученых «Курбатовские чтения»
- Санкт-Петербургский государственный университет, Санкт-Петербург, Russian Federation
Duration: 11 Nov 201913 Nov 2019

Conference

ConferenceXXXIX всероссийская научная конференция студентов,
аспирантов и молодых ученых «Курбатовские чтения»
Abbreviated titleXXXIX всероссийская научная конференция «Курбатовские чтения»
Country/TerritoryRussian Federation
CityСанкт-Петербург
Period11/11/1913/11/19

    Research areas

  • PORTRAIT, LORENZO LOTTO, RELIGIOUS ART, RENAISSANCE ART, VENETIAN SCHOOL, TERRAFERMA

ID: 60774827