The article attempts to interpret the Almeida Garrett's play “Frei Luis de Souza” as a literary “reconstruction” of the legal institution of being a missing person. Garrett offers a metaphorical vision of the concept. The author transfers the compositional centre to the final part of the play, at the same time combining it with the denouement, which turns the concept or the missing person into a structure-forming element. At the same time, the life the family turns out to be a symbolic generalisation of the country's history, and special cases of a legal nature receive a general humanistic interpretation.
Translated title of the contributionTHE MOTIVE OF BEING A MISSING PERSON AS A PLOT-FORMING ELEMENT OF THE ALMEIDA GARRETT'S PLAY “FREI LUIS DE SOUZA”
Original languageRussian
Title of host publicationЮридический музеум
Subtitle of host publicationСборник статей по материалам междисциплинарной научно-практической конференции с международным участием
EditorsА.Л. Рогачевский
Place of PublicationСПб.
PublisherИздательство Санкт-Петебургского государственного экономического университета
Pages79-84
ISBN (Print)978-5-7310-4893-4
StatePublished - 2019
EventМеждисциплинарная научная конференция с международным участием «Право, книга и литература»: Междисциплинарная научная конференция с международным участием - Юридический факультет Санкт-Петербургского государственного экономического университета, Санкт-Петербург, Russian Federation
Duration: 2 Apr 20192 Apr 2019

Conference

ConferenceМеждисциплинарная научная конференция с международным участием «Право, книга и литература»
Country/TerritoryRussian Federation
CityСанкт-Петербург
Period2/04/192/04/19

ID: 73310791